SZTUKA FUNKCJONALNEJ ARANŻACJI

TEKST: ANNA RAKOCZY, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

KOLONIA 7.11.2018

DESIGN RZECZY WYDARZENIA

Grupa Nowy Styl to europejski lider w zakresie rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Po zakończonych niedawno targach Orgatec nadszedł dla firmy czas na analizy, podsumowania i wnioski.
Jak funkcjonalnie zaaranżować przestrzeń?  Grupa potwierdziła najwyższe kompetencje w tym zakresie: mimo mniejszej niż w ubiegłych latach powierzchni stoiska, gościła 40% więcej klientów i partnerów. Nie zabrakło miejsca na modelowe aranżacje stref biurowych, premierowe rozwiązania i pracę warsztatową.

Ciekawostką jest, jak metodycznie firma podeszła do analizy ruchu na stoisku. Wspierały ją 2 systemy: targowa aplikacja śledząca leady, która na podstawie identyfikatorów rejestrowała obsługiwanych gości oraz MovStat (Netizens) – system bazujący na obrazie z kamer, które w czasie rzeczywistym monitorowały natężenie ruchu w Coffee Garden – kawiarni stanowiącej serce stoiska.

Analiza pokazała, jak zróżnicowane było grono gości, którzy odwiedzili stoisko. Jego trzon niezmiennie stanowili klienci niemieccy, jednak zwiększona różnorodność pochodzenia gości wskazywała, że europejskie meblarstwo ma ważny udział w kształtowaniu kierunku rozwoju środowiska pracy biurowej, a Grupa Nowy Styl doskonale rozpoznaje te trendy i odpowiada na nie na światowym poziomie.

– Grupa Nowy Styl dostarcza swoje usługi dla tysięcy międzynarodowych klientów, głównie z regionu EMEA. Klienci oczekują od nas takiego samego myślenia, jakim sami się kierują: szybkich reakcji, perfekcyjnych rozwiązań i kompleksowej obsługi, zwłaszcza usług posprzedażowych. Mamy na koncie wiele dużych przedsięwzięć, w ubiegłym roku tylko dla jednego klienta zrealizowaliśmy 29 projektów w 7 krajach w ciągu 12 miesięcy – mówiła Małgorzata Naparło,  Dyrektor Działu Obsługi Klienta na Rynki Międzynarodowe w Grupie Nowy Styl.

Stoliki w Coffee Garden były niemal zawsze zajęte. Analiza ruchu umożliwiała podgląd kierunku przepływu uczestników. Najpopularniejszą ścieżką zwiedzania stoiska Grupy Nowy Styl był spacer po modelowym biurze zaaranżowanym wokół Coffee Garden: od recepcji, przez obszar spotkań, strefy desk sharing, coworking, inspiracji, gabinety oraz miejsce doświadczalnego poznawania nowego krzesła Xilium (proj. Martin Ballendat). Alternatywą było przejście do kawiarni bezpośrednio ze Strefy Inspiracji, gdzie goście pracowali warsztatowo z ekspertami Grupy Nowy Styl na nowej palecie wykończeń.

– Bezpośrednie spotkania zawsze były najmocniejszym punktem Orgatecu. Współpracujemy z 3500 dystrybutorami na świecie. Pielęgnowanie relacji z nimi i szczera rozmowa o wzajemnych potrzebach pozwala nam wprowadzać na rynek adekwatne rozwiązania – mówi Gordon Arnemann, General Manager w Niemczech  – Bardzo cieszymy się z pozytywnego odbioru naszych nowości produktowych. Nagroda German Design Award i emocje, jakie wzbudziło krzesło Xilium, już teraz dają podstawy przypuszczać, że będzie to nasz kolejny bestseller.

Podkreślenie roli komunikacji i spotkań w życiu biura poprzez centralne umiejscowienie Coffee Garden było wyraźnym odniesieniem się do trendów biurowych.

Poza stoiskiem firmy w hali nr 7, produkty Grupy Nowy Styl można było zobaczyć w strefie PLANT 10.1 – inspiracyjnym punkcie targów Orgatec, w której artyści poprzez sztukę zachęcali do nowego spojrzenia na projektowanie środowiska pracy. Projektantki Amely Spoetzl i Silke Mattern-Specht wzięły na warsztat krzesło Xenium i postanowiły uwypuklić siłę jego charakteru oraz komfort, który zapewnia, przeobrażając go w „Mister X”. Cosima Kuye wykorzystała szezlong LinkUP do stworzenia instalacji „Séparé ensamble”, w której, jak w muszli, pracownicy mogą odciąć się od zgiełku biura i  zregenerować siły.

Więcej na: www.pl.nowystylgroup.com, www.orgatec.com