WŁOSKA ESENCJA LUKSUSU W NIEMIECKIM WYDANIU

TEKST: WOJCIECH TRZCIONKA, ZDJĘCIA: WOJCIECH TRZCIONKA, BARBARA POL I MATERIAŁY PRASOWE

MEDIOLAN 16.10.2014

DESIGN RZECZY WYDARZENIA

- Jest bardzo ważne, by w projektowaniu wiedzieć, czego chcesz - mówi "Design Alive" słynny włoski projektant i architekt Antonio Citterio, który stworzył trzecią generację kolekcji łazienkowej dla marki Axor. "Design Alive" był na ekskluzywnej premierze kolekcji w Mediolanie.
Współpraca Citterio i marki Axor należącej do Hansgrohe rozpoczęła się 14 lat temu. Od tego czasu Włoch stworzył dwie kolekcje. Były ogromnym sukcesem wzorniczym i sprzedażowym, dlatego Philippe Grohe, szef marki, postanowił rozwinąć współpracę. Tak, po ponad 3 latach pracy, powstała trzecia kolekcja, Axor Citterio E poszerzona o niezwykle bogatą gamę akcesoriów łazienkowych. - Historia sukcesu, która rozpoczęła się wraz z pojawieniem się kolekcji Axor Citterio jest stale rozwijana. Axor Citterio E to urocze połączenie nowoczesnych i klasycznych cech - eleganckie i ponadczasowe produkty najwyższej jakości, które nie tylko uwydatniają łazienkę jako całość, ale także nasze doświadczenie z żywiołem wody - przekonywał Philippe Grohe na premierze kolekcji w Mediolanie.

Nowa kolekcja to estetyczny wygląd, zaawansowane funkcje oraz znakomita jakość wykonania. Cała armatura ma bardzo klasyczny gładki kształt, przy zachowaniu czystych, modernistycznych linii. Przez to jest niezwykle przyjemna w dotyku. - Ta armatura to esencja luksusu, a przy tym pasuje aż do 300 różnych urządzeń łazienkowych. Jest bardzo uniwersalna, ale też niezwykle łatwa w instalacji i obsłudze - w niektórych elementach osiem śrubek ograniczyliśmy do dwóch - opowiadał Philippe Grohe.

Na moje pytanie, czy Philippe Grohe bardzo "wtrącał się" w proces projektowy, szef firmy stwierdził, że w Schiltach (tu mieści się siedziba koncernu) pracuje się bardzo metodologicznie. - Tu każdy ma swoją rolę, jak w rodzinie - uśmiechnął się.

Poprzednie generacje Axor Citterio były ogromnym sukcesem. Po zainteresowaniu nową kolekcją na premierze uznać można, że podobnie będzie z nowymi produktami. Jak projektuje się sukces? Robiąc badania marketingowe? - zapytałem Antonio Citterio. - Nie robiliśmy takich badań. Przez właściwe definiowanie. Definiowanie jest strategią w projektowaniu i kluczem w produkcji.  Przeprowadziłem wiele projektów. Wiem, czego muszę użyć w moich pracach. Jest bardzo ważne, by w projektowaniu wiedzieć, czego chcesz, ale też czego potrzebuje rynek. Ludzie wokół skupiają się na marketingu, nie rozumiejąc, co mogą osiągnąć.