VW eT!, pocztowy samochód przyszłości

| TWO

22 listopada 2011 | Rzeczy

Dział badań koncernu Volkswagen, odpowiedzialny za przyszły obraz motoryzacji, Deutsche Post – jeden z największych w Niemczech odbiorców lekkich samochodów użytkowych oraz Hochschule für Bildende Künste Braunschweig utworzyły zespół analizujący przyszłość transportu i mobilności. Wspólne prace badawcze doprowadziły do powstania całkowicie nowej koncepcji pojazdu dla firm kurierskich i logistycznych: eT!. Ten napędzany elektrycznie Volkswagen może poruszać się częściowo automatycznie, można nim także kierować z fotela pasażera.

Dział badań koncernu Volkswagen, odpowiedzialny za przyszły obraz motoryzacji, Deutsche Post – jeden z największych w Niemczech odbiorców lekkich samochodów użytkowych oraz Hochschule für Bildende Künste Braunschweig utworzyły zespół analizujący przyszłość transportu i mobilności. Wspólne prace badawcze doprowadziły do powstania całkowicie nowej koncepcji pojazdu dla firm kurierskich i logistycznych: eT!. Ten napędzany elektrycznie Volkswagen może poruszać się częściowo automatycznie, można nim także kierować z fotela pasażera.

– Szczegółowo przeanalizowaliśmy procedury oraz potrzeby klientów i na tej podstawie określiliśmy, jak będzie rozwijał się w przyszłości segment samochodów kurierskich. Szczególną uwagę poświęciliśmy eliminacji szkodliwej emisji podczas jazdy oraz warunkom przestrzennym panującym w centrach miast. Skupiliśmy się także na półautomatycznych funkcjach, które wspierałyby i ułatwiały pracę oraz na integracji nowych technologii komunikacji. Ważnym zadaniem było także stworzenie samochodu użytkowego budzącego emocje – mówi pof. dr Jürgen Leohold, szef działu badań koncernu Volkswagen.

VW eT! zaprojektowany został od nowa, nie emituje szkodliwych substancji, jest przemyślany w każdym szczególe i w razie potrzeby porusza się półautomatycznie. – Dzięki silnikom elektrycznym umieszczonym w piastach kół, będzie poruszał się po centrach miast nie emitując szkodliwych substancji, a odpowiedni układ napędu zagwarantuje mu maksymalną swobodę ruchu i zawracania. Naturalnie eT! nie jest samochodem, który pojawi się na rynku już w niedługim czasie, ale już dzisiaj musimy zaplanować, jak mógłby wyglądać w drugiej połowie tego stulecia świat lekkich samochodów użytkowych napędzanych energią elektryczną – przekonuje dr Rudolf Krebs, pełnomocnik koncernu Volkswagen AG ds. napędów elektrycznych.

Aby ułatwić i uczynić bezpieczniejszą pracę doręczycieli pocztowych 
i kurierów, zoptymalizować logistykę i czasy doręczeń, eT! może być 
w określonych sytuacjach napędzany półautomatycznie. Samochód będzie poruszał się za doręczycielem od domu do domu lub na polecenie podjedzie do doręczyciela bez kierowcy w środku! Alternatywnie kierowca może kierować samochodem z łatwo dostępnego stojącego miejsca obok fotela kierowcy. Po stronie pasażera, zatem od strony chodnika czyli miejsca, 
w którym porusza się kurier, znajdują się elektrycznie otwierane, 
2-stopniowe drzwi rozsuwane, które umożliwiają bardzo szybki dostęp do samochodu i znajdujących się w nim przesyłek. Wyeliminuje to niepotrzebne obchodzenie samochodu dookoła.

Studyjny eT! został zaprezentowany w Design Center Potsdam jako samochód rozwożący wszelkiego rodzaju przesyłki pocztowe. Teraz rozpoczną się testy tego prototypu, ich wyniki zostaną poddane dalszej analizie.

Więcej: www.volkswagen.pl

Powiązane artykuły:

Dom Volkswagena [zdjęcia]

Dom Volkswagena

Warszawa | 22 listopada 2017

Volkswagen Home to nowatorski concept store w stolicy.

Kochanie, zróbmy to jeszcze raz!

Porsche Carrera

Bielsko-Biała | 9 czerwca 2015

Porsche Carrera 4 GTS, w którym wszystkie zmysły wariują.

Rolls-Royce. Z wizytą w fabryce emocji [zdjęcia]

Fabryka emocji

Goodwood | 1 grudnia 2014

Z wizytą w niezwykłej fabryce Rolls-Royce'a w brytyjskim Goodwood.

Citroen DS5. Francuz z krwi i kości

Prawdziwy Francuz

warszawa | 3 października 2014

Citroen DS5. Francuz z krwi i kości. Elegancki i w dobrym smaku.

Oto najoszczędniejsze auto świata [wideo, zdjęcia]

Rekordowy VW XL1

wolfsburg | 4 kwietnia 2014

Czy nie tak wyobrażaliśmy sobie auta przyszłości?

Audi A3 Limousine. Miejski atleta

Miejski atleta

warszawa | 4 stycznia 2014

Testowaliśmy pierwsze Audi A3 produkowane jako sedan.