Stare japońskie rzemiosło

Uji-shi | MAN

28 czerwca 2013 | Design | Rzeczy | Styl życia |

Ponad 400-letnia tradycja wytwarzania porcelany to znak rozpoznawczy marki Asahiyaki. Przez cztery wieki niezmienne pozostają wciąż poszanowanie do pracy ludzkich rąk oraz codziennych rytuałów, jak przygotowywanie i picie herbaty.

Ponad 400-letnia tradycja wytwarzania porcelany to znak rozpoznawczy marki Asahiyaki. Przez cztery wieki niezmienne pozostają wciąż poszanowanie do pracy ludzkich rąk oraz codziennych rytuałów, jak przygotowywanie i picie herbaty.

Asahiyaki działa w regionie Uji, jednym z najstarszych, gdzie kultywuje się japońską tradycję herbacianą. Nic więc dziwnego, że to właśnie tam powstają ceramiczne obiekty służące do odbywania jednych z najważniejszych japońskich zwyczajów. Ceramiczne i porcelanowe obiekty od 15 pokoleń wytwarza rodzina Matsubayashi. Wszystkie elementy powstające w warsztatach są produkowane ręcznie. Wszystko po to, by wydobywać z nich delikatne smaki herbaty.

Niedawno marka dołączyła do Japan Handmade, platformy zrzeszającej rzemieślników produkujących ceramikę z myślą o odbiorcy poza Japonią. Z myślą o niej powstają m.in. wazony, czajniczki, tace i filiżanki do herbaty o unikatowej kolorystyce.

Więcej: www.asahiyaki.com

Powiązane artykuły:

Powrót do wiejskich źródeł

Siwaki

Medynia | 17 marca 2017

Siwaki, czyli ręcznie wyrabiany zestaw naczyń ceramicznych.

Sztuka pośród leśnej głuszy

Sztuka w naturze

Nagano | 24 kwietnia 2016

Willa w Karuizawie. Sztuka pośród leśnej głuszy.

Ambiente. Witryna na ?wiat

Witryna na świat

Frankfurt nad Menem | 11 lutego 2014

Ambiente to największe targi dóbr konsumpcyjnych na świecie!

”10/10”, czyli Neno od podszewki

Neno od podszewki

Berlin | 29 stycznia 2014

Album ''10/10'' - monografia prezentująca dotychczasowy dorobek studia Nendo.