Paged Collection charakteryzuje się zaawansowanym wzornictwem, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.

JUBILEUSZOWA KOLEKCJA PAGEDU I TOMKA RYGALIKA

RÓŻA KUNCEWICZ

JASIENICA 2.4.2014

DESIGN RZECZY WYDARZENIA

W tym roku mija dokładnie 50 lat odkąd Paged, polska firma z Jasienicy słynąca z produkcji mebli giętych, po raz po raz pierwszy zaprezentowała swoją ofertę w Mediolanie. Dlatego jubileuszowa prezentacja na Salone Internazionale Del Mobile w Mediolanie (8-13 kwietnia) ma być zupełnie inna niż wszystkie poprzednie.
Wszystko to za sprawą zmian, jakie w ostatnich miesiącach zaszły w jednej z najstarszych w Polsce fabryk meblowych. Po raz pierwszy Paged zaprezentuje własną kolekcję mebli kontraktowych, na którą składa się sześć różnych serii krzeseł i foteli. Każda z nich, spokrewniona ze sobą estetycznie, gwarantuje długotrwałe rozwiązania, cechując się  jednocześnie unikalnym wzornictwem i zaawansowaną jakością. Projekt prowadzi dyrektor artystyczny Pagedu Tomek Rygalik (zobacz reportaż w fabryki pt. "Wygięte piękno"). - W Polsce Paged kojarzy się z meblami mieszkaniowymi, ale tak naprawdę to potęga meblarstwa kontraktowego na świecie. Meble produkowane przez Paged możemy spotkać w pubach Londynu, w Japonii, czy w Australii, w wielu hotelach, restauracjach i przestrzeniach publicznych. Od zeszłego roku pracujemy nad stworzeniem własnej marki, której oferta byłaby unikalna na skalę świata. To Paged Collection, która charakteryzuje się zaawansowanym wzornictwem, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi - mówi Tomek Rygalik.

Partnerem relacji "Design Alive" z Milan Design Week 2014 jest culture.pl, organizator wystawy "Polish Job".
baner


Stoisko Pagedu na Salone Internazionale Del Mobile w Mediolanie (8-13 kwietnia): pawilon M18, miejsce D18.

K2
To rodzina drewnianych mebli z tapicerowanymi siedziskami oraz oparciami z profilowanej sklejki. Powstała jako odpowiedź na rodzące zapotrzebowanie nowoczesnych mebli w stylu górskim, które stanowiłyby uzupełnienie ambitnej architektury, powstającej u podnóża Tatr, Beskidów i Alp. Typologia mebla subtelnie łączy się z góralską tradycją rzemieślniczą, a trwałość jest priorytetem zarówno konstrukcji, jak i doboru zastosowanych materiałów. Okrągłe, tapicerowane siedzisko połączono z oparciem sklejkowym w innowacyjny sposób. Wysokość oparcia krzeseł, foteli i hokerów jest różnorodna. Ciekawa konstrukcja nóg polegająca na sprzężeniu ich kółkiem wygiętym z drewna, stanowi unikalną technologię dla fabryki w Jasienicy. To eklektyczne połączenie zapewnia trwałość konstrukcji, a całej rodzinie produktów - wyjątkowy charakter.

k2_designalive_3

Lubi
Seria krzeseł charakteryzująca się miękkim, okalającym, ergonomicznie wyprofilowanym oparciem. Dzięki sprzężeniu oskrzyni z profilowaną sklejką oparciową konstrukcja jest niemal niezniszczalna. To rozwiązanie technologiczne umożliwiło nadanie krzesłom delikatnej formy, która wynika z braku konieczności dodatkowego połączenia nóg. Drobnym, choć znaczącym detalem wykończenia, są zaokrąglone do wewnątrz nogi, które w hokerach zostały sprzężone metalowym podnóżkiem. Forma ta nie tylko zwiększa komfort użytkowania, ale również sprawia, że seria Lubi zachowuje najwyższe standardy trwałości.

lubi_designlive_4

Tolo
Rodzina innowacyjnych krzeseł stanowiących połączenie mebla szkieletowego z elementami giętymi oraz profilowaną sklejką. Całość została zintegrowana w jednej spójnej konstrukcji. Unikalna technologia Pagedu umożliwiła stworzenie niezwykle trwałych form. Lite, wygięte drewno zespojone ze sklejką nie tylko stanowi stabilne rozwiązanie, pozwala również na subtelne łączenie różnych gatunków drewna. Dzięki zastosowaniu odmiennych materiałów, finalna wersja modelu może stać się indywidualną kompozycją.

tolo_designalive_7

Dub
Rodzina drewnianych mebli tapicerowanych stworzona, by sprostać najbardziej wyrafinowanym wymaganiom projektantów wnętrz i architektów. Unikalna konstrukcja siedziska i oparcia powstała z dwóch stykających się profilowanych sklejek. Dzięki temu zabiegowi dywersyfikacja materiałów jest niemal nieograniczona, co umożliwia zestawianie tkanin, fornirów, faktur i kolorów, a dzięki temu dowolne kreowanie ostatecznego wyglądu mebla. Charakterystycznym elementem formy krzesła są ergonomicznie wyprofilowane podłokietniki z litego drewna o innowacyjnym sposobie konstrukcji, zrealizowanym zgodnie z zasadami doskonałego meblarskiego rzemiosła.

dub_designalive_1

Sen
Rodzina mebli odpowiadająca na potrzeby nowoczesnych restauracji i hoteli, których klienci celebrują codzienność. Są to niezwykle komfortowe i funkcjonalne fotele o konstrukcji zapewniającej wygodę przy stole nawet podczas długich, wielodaniowych posiłków, które również znakomicie sprawdzą się w strefach wypoczynku hoteli i restauracji. Projekt estetycznie nawiązuje do stylistyki lat 60. i 70., a charakterystycznym elementem formy mebla jest wycięcie między oparciem i podłokietnikiem.

sen_designalive_5

Evo
Projekt Agnieszki Pikus, to reinterpretacjaa klasycznego, thonetowskiego czworonoga – modelu, który charakteryzował się niekonwencjonalnym usytuowaniem nóg. We współczesnej wersji tego fotela ilość nóg została zredukowana, co zaowocowało estetyczną i świeżą wizualnie formą. Rozwiązania konstrukcyjne powodują, że kolekcja charakteryzuje się zaskakującą stabilnością i trwałością. Tapicerowanie stanowi dodatkowe akcesorium zapewniające większy komfort oraz dywersyfikujące poszczególne modele.

evo_designalive_2

Więcej: www.pagedcollection.pl