DOM IDEI „DESIGN ALIVE” WRACA DO GDYNI

TEKST: JUS, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

GDYNIA 10.3.2019

DESIGN DOM IDEI WYDARZENIA

Już po raz drugi podczas Gdynia Design Days (6-14 lipca) magazyn „Design Alive” stworzy nadmorską wersję Domu Idei, w miejscu o niezwykłej tradycji – Klubie Marynarki Wojennej „Riwiera”, które powstało w 1923 roku jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża – hotel „Polska Riwiera”.
Magazyn „Design Alive” to ulubione źródło inspiracji ludzi twórczych, którzy stale pragną poszerzać swoje horyzonty. W 2017 roku czasopismo postanowiło „wyjść” poza papier i przejść w trzy wymiary, otwierając czasową ekspozycję nazwaną Domem Idei. Zestawienie wystaw, projekcji i spotkań tematycznych miało na celu stworzenie miejsca inspirujących spotkań ludzi kreatywnych oraz odkrywanie miejsc zapomnianych. Pierwsza odsłona wydarzenia miała miejsce w willi fabrykanta i marszanda Henryka Grohmana podczas Łódź Design Festiwalu i została przyjęta, jako jedno z najciekawszych punktów ŁDF. W 2018 roku magazyn zagościł z wydarzeniem na GDD i podczas targów Warsaw Home.

W tym roku Dom Idei wraca do Gdyni. W to samo miejsce, ale w nowej formule i z nową aranżacją, za którą odpowiada Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf. Współpracował z dużymi markami odzieżowymi takimi jak Cropp, Tatuum i Ochnik, z Pan Tu Nie Stał oraz z Teatrem Polskim we Wrocławiu i Teatrem Jaracza w Łodzi. Jego prace prezentowane były m.in. na wystawach w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, w Galerii V9, Galerii Kordegarda, w łódzkiej galerii Manhattan i gdańskiej Modelarni. Gonsior zajmuje się również malarstwem i urban artem. Tworzy wielkoformatowe murale o rozpoznawalnym już stylu, który surrealizm łączy z symboliką, operuje detalem oraz kontrastowymi zestawieniami, zniekształceniami i hiperbolą. Prowadzi warsztaty modowe, typograficzne i urban artowe. Niezależnie od środków wyrazu, wspólnym mianownikiem jego działań jest wysoka jakość oraz mariaż rzemiosła tradycyjnego z nowymi technologiami.

- Tym razem zamierzamy stworzyć miejsce, które podkreśli specyficzny wystrój „Riwiery”. Wykorzystując dorobek dadaistów, z pomocą odpowiednio dobranych elementów graficznych oraz instalacji, przełamiemy charakter wnętrza wchodząc z nim w dialog z przymrużeniem oka - opowiada Gregor Gonsior.

Magazyn „Design Alive” do współpracy zaprosił również Beatę Śliwińską Barrakuz – z wykształcenia architektkę krajobrazu i graficzkę, z zamiłowania i zawodu projektantkę, ilustratorkę oraz set designerkę, fankę kolażu na którym opiera swój styl pracy. Tym, na co stara się zwracać uwagę przy projektowaniu jest bezkompromisowość form i kształtów, zabawy dekonstrukcją i łączenie znaczeń, estetyka kontrastów. Praca na warstwach i fakturach różnych obrazów to styl, który reprezentuje. Jej prace można oglądać m.in. na łamach magazynu „Design Alive”.

W tym roku do Domu Idei dołączyły także marki Davis, Opoczno i Profim, które jako główni partnerzy będą współtworzyli przestrzeń „Riwiery”. - Wykorzystując swoje ostatnie serie Grand Concept (wieloformatowe płytki inspirowane kamieniem, betonem i drewnem) oraz Monoblocks (kolorowe nieduże kafelki), Opoczno pokaże, jak szerokie zastosowanie może mieć płytka w budowaniu charakteru wnętrza. Kierunkiem Opoczno będzie współczesność i różnorodność. Z jednej strony pojawią się wieloformatowe gresy odwzorowujące naturalne materiały, z drugiej zaś nowoczesne, kolorowe, niewielkie płytki inspirowane zabawną układanką - zapowiada Małgorzata Matuzewicz, brand marketing manager marki Opoczno.

Organizator: Design Alive
Współorganizator: Gdynia Design Days
Partnerzy główni: Davis, Opoczno, Profim
Partnerzy: Chors, Barrakuz, Bujnie, Banglob
Projekt wnętrz: Gregor Gonsior
Produkcja: Wojciech Trzcionka
Miejsce: Klub Marynarki Wojennej „Riwiera", ul. Zawiszy Czarnego 1
Czas: Gdynia Design Days, 6-14 lipca 2019

Dom Idei wraca do Gdyni. W to samo miejsce, ale w nowej formule i z nową aranżacją, za którą odpowiada Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf.

Magazyn „Design Alive” do współpracy zaprosił również Beatę Śliwińską Barrakuz – z wykształcenia architektkę krajobrazu i graficzkę, z zamiłowania i zawodu projektantkę, ilustratorkę oraz set designerkę, fankę kolażu na którym opiera swój styl pracy.

Już po raz drugi podczas Gdynia Design Days (6-14 lipca) magazyn „Design Alive” stworzy nadmorską wersję Domu Idei, w miejscu o niezwykłej tradycji – Klubie Marynarki Wojennej „Riwiera”, które powstało w 1923 roku jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża – hotel „Polska Riwiera”.