12. edycja Gdynia Design Days pod hasłem „Polaryzacja”

Znamy już nie tylko datę (6-14 lipca 2019 r.), ale i hasło tegorocznej, 12. edycji Gdynia Design Days – „Polaryzacja”. Jak je rozumieć?

Gdynia Design Days to czołowy nadbałtycki festiwal inspiracji oraz praktycznej i wartościowej wiedzy o projektowaniu, prezentujący najnowsze tendencje i dobre praktyki. Program obfitujący w wystawy kuratorskie, wykłady, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje, skierowany jest profesjonalistów, przedsiębiorców i entuzjastów designu szukających nowych dróg działania.

Hasło 12. edycji GDD – „Polaryzacja” – daje szerokie pole do interpretacji. Jak je rozumieć? Świat, w którym żyjemy to miejsce starć między indywidualnym interesem a dobrem wspólnym. To teraz silny indywidualizm i galopujący narcyzm spotyka się z przeciętnością, gloryfikującą prostotę i ograniczenie dóbr materialnych. Konsumpcjonizm nie daje się pogodzić z minimalizmem, a uwielbienie piękna i perfekcjonizm z zyskującą zwolenników bezceremonialną brzydotą i niedoskonałością. Wysoka jakość kolekcjonerskich bibelotów, obiektów pożądania wąskiej grupy uprzywilejowanych estetów, stoi w kontrze do masowej produkcji jednorazowych przedmiotów codziennego użytku, płynących wartkim strumieniem prosto z azjatyckich linii produkcyjnych. Wielkie korporacje napędzane siłą masowego pracoholizmu nie znajdują wspólnego mianownika z rosnącą grupą samozatrudnionych freelancerów, których miejsce pracy określa wyłącznie lokalizacja komputera. Influencerzy pochłonięci podnoszeniem wartości rynkowej profilu na Instagramie nie znajdują wspólnego języka z obsesyjnie unikającymi wifi zwolennikami cyfrowej anonimowości.

Polaryzacja to wyraźna rozbieżność, dychotomia poglądów i opinii, rozwarstwienie zbiorowości, podział na przeciwstawne grupy. To proces wywołany różnicowaniem się postaw w obliczu istotnych problemów, w sytuacjach skrajnych, wobec których nie sposób przejść obojętnie. Polaryzacja wyklucza nijakość, niezdecydowanie i brak zaangażowania. Każdy spór może mieć charakter pozytywny lub negatywny, kluczem jest jego efektywne zarządzanie. Tylko dialog wśród osób pewnych swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania.

– Podczas 12. edycji festiwalu Gdynia Design Days między 6 a 14 lipca 2019 r. w gronie profesjonalistów i miłośników dobrego projektowania wypracujemy wspólnie nowe metody działania w obszarze designu i biznesu dla spolaryzowanej rzeczywistości – zapowiadają organizatorzy festiwalu. – Poszukamy alternatywnych materiałów przyjaznych środowisku, przeanalizujemy możliwości lepszego wykorzystania sztucznej inteligencji z korzyścią dla użytkowników w dobie przeładowania informacjami, zastanowimy się nad przedefiniowaniem pojęć ekonomii wobec polityki, weźmiemy pod lupę ludzkie ciało jako źródło niewykorzystywanych dotąd surowców, a także zadamy sobie pytanie o znaczenie empatii oraz wiedzy o zdrowiu psychicznym i fizycznym istot żywych w designie.

Więcej na: www.gdyniadesigndays.eu

Powiązane artykuły:

Wyjątkowa edycja Gdynia Design Days teraz dostępna dla każdego. Prelegenci już w sieci!

Rozmowy w sieci

Gdynia | 22 sierpnia 2020

Wyjątkowa edycja Gdynia Design Days już na YouTube

Paulina Kisiel: – Pomimo pandemii udało się przygotować bardzo wartościową i dostępną edycję Gdynia Design Days

Globalna debata

Gdynia | 28 lipca 2020

Paulina Kisiel, kierowniczka GDD, podsumowuje tegoroczny festiwal

Już jest piąta odsłona kolekcji Manuba. I można kupować w sklepie online!

Manuba 2020

Gdynia | 14 lipca 2020

Piąta odsłona kolekcji Manuba stworzonej specjalnie na Gdynia Design Days

Design talks Business Summit – edycja online

DtB Summit

Gdynia | 10 lipca 2020

Przed nami dwa, intensywne dni wymiany doświadczeń

Gdynia Design Days 2020 online na półmetku. Co w programie na dziś i kolejne dni?

Kurs na zmiany

Gdynia | 8 lipca 2020

GDD 2020 online na półmetku. Co w programie na dziś i kolejne dni?