Jedna szczoteczka do zębów na całe życie

Firma Colgate, która odpowiada za sprzedaż 30 proc. szczoteczek do zębów na świecie, wprowadza na rynek model Keep, przeprojektowaną szczoteczkę do zębów, która zawiera 80 proc. mniej plastiku.

Ekologiczne rozwiązania od Colgate – szczoteczka do zębów i tubka na pastę

Jej uchwyt jest wykonany z aluminium i ma nam służyć przez całe życie. Główka szczoteczki, która jest wykonana z tworzywa sztucznego, zatrzaskuje się na rączce i jest wymienna, ale niestety nadal nie nadaje się do recyklingu. Szczoteczka Colgate to kolejny krok po bambusowej odsłonie szczoteczki i ekologicznej tubce na pastę Smile for Good, która również miała premierę w ostatnich miesiącach.  

Colgate Smile for Good jako pierwsza tubka Colgate została uznana przez amerykańskie Stowarzyszenie Recyklerów Tworzyw Sztucznych (The Association of Plastic Recyclers – APR) za całkowicie zdatną do recyklingu. Do wyprodukowania tubki Colgate wybrał polietylen wysokiej gęstości. – Colgate chce uczynić tubki do pasty częścią gospodarki obiegu zamkniętego, utrzymując produktywność wykorzystywanego plastiku i eliminując ilość odpadów. Jeśli uda nam się ustandaryzować model tubek podlegających recyklingowi w całym sektorze, wygramy wszyscy. Chcemy, aby wszystkie tubki past do zębów – w przyszłości także inne tubki – spełniały te same, odgórne standardy recyklingu, które nam udało się już spełnić. Możemy dostosować się do wspólnych standardów dla tubek, a nadal konkurować tym, co się w nich znajduje – mówi Noel Wallace, dyrektor generalny i prezes Colgate-Palmolive. Dodatkowo, firma zdecydowała podzielić się swoją technologią, aby i inni producenci mogli pozytywnie oddziaływać na środowisko.

W ubiegłym roku w USA zakupiono 495 milionów tradycyjnych szczoteczek do zębów. W samej Polsce, przy 38 milionach ludzi, zakładając, że jedna szczoteczka jest użytkowana przez trzy miesiące, zużywa się ich blisko ponad 150 milionów. A większość z nich wykonano z plastiku lub połączenia innych materiałów np. gumy lub silikonu.

Wprowadzenie na rynek bambusowej szczoteczki do zębów Colgate bamboo charcoal z aktywnym węglem, czy pasty do zębów Colgate Smile for Good jest jednym z elementów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Celem Colgate-Palmolive jest by do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów tej firmy nadawało się do recyklingu. – Nasza misja nie jest łatwa –  mówi Patricia Verduin, dyrektor ds. technologii Colgate-Palmolive.

Coraz więcej firm stawia na recykling produktów

Również w Polsce coraz więcej marek przywiązuje uwagę do ekologicznego aspektu swoich produktów. Znakomitym przykładem jest marka Yope, która oferuje opakowania z recyklingu i również jako jedna z pierwszych firm zdecydowała się otworzyć stacje refillingowe kosmetyków. Mają one przyczynić się do zmniejszenia zużycia plastikowych opakowań oraz zachęcać konsumentów  do wielokrotnego używania opakowania lub zakupu szklanej butelki, którą można cyklicznie wykorzystywać.

Zgodnie z unijnymi wytycznymi, do 2030 r. wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych wprowadzane na rynki Unii Europejskiej powinny nadawać się do ponownego użycia lub recyklingu.

Więcej na: www.colgate.com

Powiązane artykuły: