Nowy wymiar ceramiki

Warszawa | Tekst promocyjny

6 godz. temu | Wydarzenia |

Podczas tegorocznych targów Warsaw Home & Contract 2025 Opoczno zaprezentuje cztery premierowe kolekcje: Arcadia Stone, Velluto, Stige i Vilroy. Na stoisku marki odwiedzający będą mogli nie tylko zobaczyć nowe wzory, lecz także przekonać się, jak technologia True Touch® pozwala uchwycić piękno natury w ceramicznej formie.

Technologia True Touch®, w której powstały nowe kolekcje, stanowi połączenie pasji i zaawansowanych procesów produkcyjnych, umożliwiających łączenie różnych struktur i wykończeń powierzchni na jednej płytce. Dzięki cyfrowej precyzji oraz wykorzystaniu starannie wyselekcjonowanych materiałów i naturalnych surowców – takich jak błyszczące, matowe i satynowe tusze oraz granilie – możliwe jest wierne odwzorowanie natury z niespotykaną dotąd głębią i realizmem.

– Wprowadziliśmy technologię True Touch®, która odzwierciedla naturalne piękno kamienia w niemalże 100% – z jego strukturą, użyłowieniem, odcieniami, przebarwieniami, zagłębieniami – które nie tylko można zobaczyć, ale też poczuć – mówi Agnieszka Zapolska, dyrektorka ds. rozwoju nowych produktów w Opoczno.

Każda z premierowych kolekcji prezentuje inny sposób interpretacji naturalnych materiałów.

Stige łączy surowość kamienia z industrialnym charakterem metalu. Na powierzchni płytek przenikają się chłodne szarości i rdzawe tony miedzi, a wykończenie sugar granilla sprawia, że drobinki odbijają światło w zależności od kąta jego padania. Efekt dopełnia błyszczący nadruk glossy ink i cyfrowa aplikacja glue&granilla, które podkreślają strukturę i użylenie.

Velluto to propozycja inspirowana subtelnością marmuru. Delikatne żyły płynące w jednym kierunku tworzą wrażenie spokoju i harmonii. Cyfrowe aplikacje nadają powierzchni realistyczną strukturę, wzmacniają subtelne refleksy i sprawiają, że płytki stają się przyjemnie gładkie w dotyku.

Arcadia Stone przyciąga uwagę jasną kolorystyką i wyrazistym użyleniem w odcieniach szarości i beżu. Płytki z tej kolekcji zachowują klasyczny charakter marmuru, a jednocześnie zyskują nowoczesną strukturę dzięki połączeniu matu i połysku w różnych warstwach powierzchni.

Z kolei Vilroy to współczesna interpretacja kamienia w jego najbardziej eleganckiej formie. Jasne, spokojne tło zostało uzupełnione żyłami o wyrazistym rysunku, podkreślonymi błyszczącym nadrukiem. Punktowa aplikacja glue&granilla tworzy subtelną, trójwymiarową strukturę, która współgra ze światłem, podkreślając głębię użylenia i naturalny charakter kamienia.

Nowe kolekcje Opoczno trafią do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Marka Opoczno

Historia Opoczno sięga roku 1883, kiedy Jan Dziewulski wraz z braćmi Józefem i Władysławem Lange rozpoczęli produkcję ceramiki, która szybko znalazła zastosowanie w prestiżowych realizacjach architektonicznych – m.in. w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej, Kościele Najświętszego Zbawiciela w Warszawie oraz w kamienicach z dwudziestolecia międzywojennego, które do dziś zdobią ich posadzki. Od momentu powstania marka przebyła długą drogę – od zdobienia przedwojennych kamienic po wykańczanie współczesnych mieszkań, domów i przestrzeni publicznych.

Dziś Opoczno nie tylko kontynuuje to dziedzictwo, ale także otwiera nowy rozdział, łącząc rzemiosło i wieloletnie doświadczenie z nowoczesnym podejściem do designu. Najnowsze kolekcje, tworzone z miłością do detalu, powstają przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii i podkreślają, że piękno zaczyna się tam, gdzie pasja spotyka się z precyzją.

Stoisko Opoczno będzie można odwiedzić w dniach 22–25 października 2025 roku w hali C na stoisku C1.51 w Ptak Warsaw Expo.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Trzynaście wyjątkowych kolekcji najstarszego polskiego producenta płytek ceramicznych

Grand Concept

Warszawa | 6 października 2020

Premiera najnowszych kolekcji gresów marki Opoczno

W tym roku targi Warsaw Home & Contract nie odbędą się. Jest nowa data

To już pewne

Warszawa | 24 sierpnia 2020

W tym roku targi Warsaw Home & Contract nie odbędą się

Pistolet

Pistolet

Warszawa | 23 lutego 2020

– Chciałam zrobić coś, co miało dużą szansę na sukces – mówi Kasia Ptak