Architektura i dźwięk w dialogu

Marka Bang & Olufsen ogłosiła wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego konkursu „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku”. Spośród kilkuset zgłoszeń jury wyłoniło zwycięskie prace, doceniając innowacyjne podejście do integracji dźwięku i przestrzeni.

Zadaniem uczestników było stworzenie koncepcji nowoczesnego salonu, w którym produkty Bang & Olufsen staną się integralnym elementem aranżacji. Konkurs miał na celu odkrywanie nowych sposobów łączenia dźwięku z architekturą, tworząc wnętrza oferujące zarówno estetyczne, jak i akustyczne doznania.

Zgłoszone projekty oceniało jury w składzie: Tiina Karjalainen-Kierysch (Head of Design, Bang & Olufsen), Marcin Szczelina (krytyk architektury), Katarzyna Będzińska (influencerka, autorka Minimaliving), Adam Pulwicki (architekt, członek Stowarzyszenia Architektów Wnętrz w Polsce).

Marka Bang & Olufsen

Nagroda główna: Joanna Dolot (Miso Miso Studio) „Cliff House”

Główna nagroda trafiła do Joanny Dolot za projekt „Cliff House” – minimalistyczne wnętrze, w którym dominują naturalne materiały i barwy ziemi.

– Koncepcja Joanny Dolot to koncepcja wnętrza spokojnego i stonowanego, ale zarazem spektakularnego  –  podkreślił Adam Pulwicki. –  Przyciąga uwagę przemyślanym i spójnym myśleniem o przestrzeni, zestawieniem materiałów oraz świadomym rozplanowaniem.

 –  Główną rolę grają tu efektownie wyeksponowane produkty Bang & Olufsen, dopełnia je natura i fenomenalny widok za oknem. Wnętrze ma swoją harmonię, spokój i zapewnia możliwość delektowania się czasem wypełnionym dźwiękiem i obrazem. Ponadczasowe wzornictwo Bang& Olufsen idealnie wpisuje się w tę przestrzeń. Pędzący i przebodźcowany świat potrzebuje takich wnętrz – zauważył architekt.

Nagrodą główną jest głośnik Beosound A9, ekskluzywna podróż do siedziby marki w Struer (Dania), profesjonalna sesja zdjęciowa projektu oraz promocja w mediach.

Marka Bang & Olufsen

Agnieszka Słopecka (RAW Design) – „Przytulny minimalizm”

Pierwsze wyróżnienie zdobyła Agnieszka Słopecka za projekt „Przytulny minimalizm”, łączący elementy japońskiego wabi-sabi z klasyczną elegancją.

– Wyróżniona propozycja charakteryzuje się nie tylko dbałością o detale, ale również przemyślanym połączeniem technologii Bang & Olufsen z wysoką estetyką przestrzeni. To dowód na to, że nawet w niewielkim wnętrzu można stworzyć warunki sprzyjające wyjątkowym doznaniom estetycznym i dźwiękowym – zaznaczyła Katarzyna Będzińska.

Laureatka otrzymała głośnik Beosound 2, wyjazd do siedziby marki oraz promocję projektu w mediach.

Marka Bang & Olufsen

Piotr Łucyan (Art’Up Interiors) – „Red Velvet”

Drugie wyróżnienie przyznano Piotrowi Łucyanowi za projekt „Red Velvet”, w którym gipsowa sztukateria, klasyczna dębowa jodełka i paryskie inspiracje łączą się z intensywną czerwienią, podkreślając wyjątkowy charakter wnętrza.

– Odwaga i świadome podejście do projektowania to cechy, które wyróżniają ten projekt. Podobnie jak produkty Bang & Olufsen, zachwyca on niepowtarzalnością i konsekwencją w kreowaniu przestrzeni – zauważył Marcin Szczelina.

Nagrodą jest soundbar Beosound Stage, wyjazd do Danii oraz medialna prezentacja projektu.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Głośnik podróżny

Wszędzie dźwięki

Struer | 31 października 2014

BeoPlay A2 to najnowsze dziecko marki Bang & Olufsen.