Kolekcja Marimekko dostępna dla posiadaczy The Frame!

Helsinki | Tekst promocyjny

29 marca 2024 | Design |

Oferta sztuki dostępna na telewizorze The Frame staje się coraz bardziej różnorodna i atrakcyjna. Tym razem na platformę Samsung Art Store trafiła limitowana kolekcja fińskiego domu projektowego Marimekko. Widzowie mogą wybierać spośród 40 ponadczasowych grafik kilku artystów.

Marimekko to ceniona fińska firma projektowa, produkująca m.in. odzież i artykuły gospodarstwa domowego, znana ze swoich oryginalnych printów i kolorów. W ramach współpracy z Samsung, firma zdecydowała się przygotować limitowaną edycję 40 grafik, które trafiły do platformy Samsung Art Store, dedykowanej telewizorach The Frame. Wśród nich znalazł się m.in. słynny kwiatowy wzór Unikko. Co więcej, aby odzwierciedlać zmieniające się pory roku, użytkownicy będą mogli zmieniać swoje telewizory, dzięki trzem rotującym kolekcjom składającym się z 12 printów. 

–  Szczególnie cieszymy się z tego, że dzięki współpracy z firmą Samsung w sposób szczególny możemy świętować 60. rocznicę powstania Unikko – powiedziała Sanna-Kaisa Niikko, dyrektor ds. marketingu w Marimekko.

W ramach partnerstwa oferowane jest bogate portfolio dzieł sztuki autorstwa następujących artystów:

  • Maija Isola, projektantka słynnego wzoru kwiatowego Unikko i ponad 500 innych stworzonych dla Marimekko
  • Fujiwo Ishimoto, wielokrotnie nagradzany japoński projektant współpracujący z marką od lat 70
  • Katsuji Wakisaka, japoński projektant tekstyliów znany ze swoich organicznych kształtów i odważnych kolorów
  • Vuokko Eskolin-Nurmesniemi, fińska projektantka tekstyliów znana ze swoich funkcjonalnych i ponadczasowych projektów
  • Maija Louekari, projektantka, która łączy narracyjne rysunki z efektownymi, kolorowymi powierzchniami
– Samsung z dumą ogłasza pierwszą kolekcję fińskiego domu projektowego w Samsung Art Store – powiedziała Sofia Monteiro, Product Manager for Samsung Art Store Europe.

– Nasza wizja, związana z tym partnerstwem, zakłada dostarczenie ponadczasowych wzorów bezpośrednio do użytkowników, a także za sprawą fińskiej kreatywności umożliwienie im personalizacji swoich mieszkań. Mamy nadzieję, że dzięki temu wyborowi kultowych wzorów i gustownych wydruków, widzowie będą mogli urozmaicić swoje wnętrza.

Marimekko to nie jedyna oryginalna kolekcja, która ostatnio dołączyła do platformy Art Store. Od niedawna widzowie mogą podziwiać także dzieła jednego z najsłynniejszych, współczesnych artystów tworzących w nurtach pop-art i street art – Keitha Haringa.

Ponadto, użytkownicy mają dostęp do ponad 2500 obrazów w najróżniejszych stylach. Są to dzieła takich mistrzów jak Gustaw Klimt, Wassily Kandinsky, Vincent Van Gogh, Edgar Degas czy Paul Cézanne.

Pochodzą one z  paryskiego Luwru, muzeum Prado w Madrycie, Albertiny w Wiedniu, galerii Tate Modern w Londynie, muzeum Van Gogha w Amsterdamie, Metropolitalnego Muzeum Sztuki w Nowym Jorku czy też państwowego muzeum Ermitaż w Sankt Petersburgu i LUMAS.

Samsung The Frame to wyjątkowy telewizor, który zachwyci każdego, kto ceni sobie piękno designu. Jego unikatowe wzornictwo sprawia, że prezentuje się niczym „tradycyjny” obraz w galerii sztuki. Dostępny w zestawie Dopasowany Uchwyt sprawia, że ekran będzie odstawał od ściany zaledwie na kilka milimetrów. Co więcej, można go także z łatwością personalizować lub dostosowywać do swoich potrzeb, tak, aby zawsze pasował do wystroju naszego wnętrza. Pomogą w tym wymienne ramki, które są magnetyczne, więc ich nałożenie nie stanowi żadnego problemu. Do wyboru są dwa style, nowoczesny i klasyczny oraz kilka opcji kolorystycznych. Swoistą „kropkę nad i” stanowi Matowa Powłoka Ekranu, dzięki której widzowie mogą cieszyć się zachwycającym obrazem praktycznie pozbawionym refleksów. Zastosowana technologia pozwala kontemplować dzieła sztuki czy oglądać filmy ze wszystkimi detalami, nawet w najbardziej słoneczny dzień.

Marimekko to fińska firma tworząca projekty dla artykułów z kategorii lifestyle, znana ze swoich oryginalnych printów i kolorów. Portfolio produktów firmy obejmuje wysokiej jakości odzież, torby i akcesoria, a także artykuły dekoracyjne do domu – od tekstyliów po zastawę stołową. Kiedy w 1951 r. powstała firma Marimekko, jej niemające sobie równych tkaniny z nadrukami zapewniły jej silną i unikatową tożsamość.

W 2022 r. sprzedaż netto firmy wyniosła 167 milionów euro i porównywalny zysk operacyjny o łącznej wartości 30,4 milionów euro. Na świecie znajduje się około 150 salonów Marimekko, a sklepy internetowe obsługują klientów w 35 krajach. Najważniejsze rynki to Europa Północna, region Azji i Pacyfiku oraz Ameryka Północna. Grupa zatrudnia około 460 pracowników. Akcje firmy są notowane na giełdzie Nasdaq Helsinki.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: