Lovegrove i jego Twin-Z. “Ma cudowny, uwodzicielski wygląd”

Mediolan |

3 lipca 2013 | Design | Ludzie | Styl życia |

Ross Lovegrove. Znany jako Captain Organic. Fanatyk rozwiązań zaczerpniętych z natury, w której dostrzega idealne zrównoważenie piękna i logiki. Spotykamy się w Muzeum Triennale w Mediolanie, gdzie odbywa się światowa premiera koncepcyjnego samochodu Renault Twin-Z. Lovegrove z uśmiechem wita wszystkich gości spotkania. Nie można go przeoczyć – ubrany w żółtą fluorescencyjną bluzę i sportowe buty krąży po wystawie. Wyraźnie zadowolony z ciepłego przyjęcia nowego projektu, w końcu jest jego

Ross Lovegrove. Znany jako Captain Organic. Fanatyk rozwiązań zaczerpniętych z natury, w której dostrzega idealne zrównoważenie piękna i logiki. Spotykamy się w Muzeum Triennale w Mediolanie, gdzie odbywa się światowa premiera koncepcyjnego samochodu Renault Twin-Z. Lovegrove z uśmiechem wita wszystkich gości spotkania. Nie można go przeoczyć – ubrany w żółtą fluorescencyjną bluzę i sportowe buty krąży po wystawie. Wyraźnie zadowolony z ciepłego przyjęcia nowego projektu, w końcu jest jego

Od zawsze myślałeś o stworzeniu samochodu, który realizowałby twoje ideały. Czy Twin-Z zaprojektowany dla Renault jest bliski twoim marzeniom?
– Projektowanie samochodu dzisiaj nie polega tylko na poprawie wyglądu i osiągów. Twin-Z ma cudowny, uwodzicielski wygląd. Na początku rzuca się w oczy piękny, niebieski kolor Yves’a Kleina (Yves Klein to francuski artysta działający w nurcie Noveau Realisme. Stworzył własny kolor – International Klein Blue, bardzo intensywny. Uważał niebieski za najbardziej zdematerializowaną barwę, barwę koloru nieba – przyp. red.). Oczywiście najpierw trzeba przyciągnąć ludzi emocjonalnie, ale za tym musi stać wartość intelektualna, która pociągnie ich jeszcze dalej. Chodzi o to, by zaprezentować nową postawę. W tym wypadku zmniejszyć wpływ na środowisko, osiągnąć lekkość i sprawność pojazdu. Twin-Z to elektryczny samochód. Udało się nam osiągnąć zasięg aż 160 km, co było dużym wyzwaniem. To jest kierunek, w którym świat powinien zmierzać.

Cały wywiad Elizy Ziemińskiej z Rossem Lovegrovem w siódmym numerze kwartalnika “Design Alive”.

Magazyn znajdziesz: tutaj
Prenumeratę zamówisz: tutaj

no images were found

Powiązane artykuły:

Zimowy numer „Design Alive” z podtytułem „Kolekcje” już w sprzedaży

Numer pełen premier

Warszawa | 21 grudnia 2020

Zimowe wydanie „Design Alive” z podtytułem „Kolekcje” już w sprzedaży

Pobierz za darmo wydanie cyfrowe wiosennego Design Alive pod hasłem „Miłość”! Udostępniamy też archiwalne numery w wersji cyfrowej – #zostańwdomu

Miłość

Warszawa | 18 marca 2020

Magazyn Design Alive nr 32 dostępny za darmo!

Już jest! Letni numer „Design Alive”, a w nim 10 wyjątkowych miejsc na nasze 10. urodziny

Urodzinowy numer

bielsko-biała | 2 lipca 2019

Letni numer „DA", a w nim 10 wyjątkowych miejsc na 10. urodziny.