Design kluczem do sukcesu firmy, czyli jak połączyć projektanta z przedsiębiorcą

Warszawa | TEKST PROMOCYJNY

13 sierpnia 2013 | Design | Ludzie | Wydarzenia |

Dlaczego firmy nie chcą inwestować w polski design? – zastanowią się nad tym uczestnicy debaty zainicjowanej przez Creative Poland, która odbędzie się 10 września podczas targów Interiors & Design Warsaw 2013 w warszawskim Centrum EXPO XXI.

Dlaczego firmy nie chcą inwestować w polski design? – zastanowią się nad tym uczestnicy debaty zainicjowanej przez Creative Poland, która odbędzie się 10 września podczas targów Interiors & Design Warsaw 2013 w warszawskim Centrum EXPO XXI.

Praca nad produktem składa się z wielu etapów, podczas których trzeba uwzględnić różne czynniki wpływające na efekt końcowy. Jednym z nich jest design, który ma za zadanie nie tylko stworzyć atrakcyjną i spójną identyfikację wizualną konkretnego produktu czy marki, ale także współgrać z całą strategią marketingową firmy. Polscy przedsiębiorcy skarżą się, że rodzimi projektanci często zapominają o tej zależności i tworzą nierentowne projekty jedynie pod dyktando własnego gustu i uznania. Dlatego polski design, znany i ceniony za granicą, co udowodnił chociażby tegoroczny DMY International Design Festival w Berlinie, wciąż pozostaje niedoceniony na ojczystym rynku.

Creative Poland, platforma promująca rodzimą kreatywność i zrzeszająca twórców różnych dziedzin, w tym wzornictwa przemysłowego, zaprasza na debatę “Dlaczego firmy nie chcą inwestować w polski design?”. Debata odbędzie się 10 września, pierwszego dnia targów Interiors & Design Warsaw 2013, w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

– Design jest swoistą wizytówką firmy – tłumaczy Dagmara Białek z Creative Poland. – To właśnie design pozwala dostrzec wiele punktów wspólnych i często jest iskrą zachęcającą do nawiązania kontaktu i prowadzenia rozmów. Niestety, tendencja ta nie sprawdza się w Polsce, gdzie biznesmen i designer nie potrafią odnaleźć wspólnego języka, bez czego proces profesjonalnego zarządzania designem staje się praktycznie niemożliwy.

W debacie wezmą udział: Wawrzyniec Walczak, wykładowca poznańskiej School of Form (specjalność: industrial design), Zdzisław Sobierajski, właściciel firmy Sobierajski i Projektanci oraz architekci zrzeszeni w Partnerstwie Creative Poland. Gościem specjalnym będzie Ake Rudolf, koordynator projektów z International Design Center Berlin. IDZ, założone w 1968 roku, dysponuje szeroką siecią specjalistów z długoletnim doświadczeniem w przeprowadzaniu projektów łączących wzornictwo z gospodarką. Organizuje m.in. polsko-niemieckie warsztaty innowacji. Celem aktualnie realizowanego projektu „Berlin Poland 2013-14” jest łączenie polskiej gospodarki z kreatywnymi przedsiębiorstwami z Niemiec.

– Berlin uważa Polskę za świetny kraj do współpracy – tłumaczy Ake Rudolf z International Design Center Berlin. – Projekt trwa dwa lata, dotychczas udało nam się skojarzyć 250 różnych firm z obu krajów. Z tej liczby 60 to biura projektowe z Berlina. Współpraca odbywa się na kilku różnych płaszczyznach, o czym będziemy mogli opowiedzieć podczas debaty na Targach Interiors & Design Warsaw 2013.

Równocześnie z Interiors & Design Warsaw 2013 w dniach od 10 do 12 września odbędą się targi Certiba 2013, Warsaw Build 2013 oraz Windows&Doors Warsaw 2013. Organizatorem wszystkich tych imprez jest firma Lentewenc, spółka córka międzynarodowego giganta targowego ITE Group.

Więcej: www.targiwnetrzarskie.pl

Powiązane artykuły:

Piotr Voelkel: – Musimy zaprojektować  wszystko od nowa

Pohamujmy chciwość

Poznań | 27 grudnia 2020

– Musimy zaprojektować wszystko od nowa – uważa biznesmen Piotr Voelkel

Polski sukces w Dubaju!

Sukces Olgi

Dubaj | 22 listopada 2018

Olga Zelenska, absolwentka została wyróżniona podczas Global Grad Show w Dubaju!

Unia wprowadza zakaz produktów plastikowych. SCOBY to alternatywa!

Alternatywa

Poznań | 25 października 2018

Rodzima alternatywa dla plastikowych opakowań.

Porcelanowy sen

Porcelanowy sen

Poznań | 14 sierpnia 2018

Zaglądamy do Fenek Studio – pracowni absolwentek School of Form.

Zuzanna Skalska: Klienci przestają być konsumentami, a stają się użytkownikami

Katalizator zmian

Poznań | 15 lipca 2018

Skalska: Klienci przestają być konsumentami, a stają się użytkownikami.