Davis, Opoczno i Profim głównymi partnerami drugiej odsłony Domu Idei „Design Alive” podczas Gdynia Design Days (6-14 lipca)

Gdynia |

30 kwietnia 2019 | Design | Dom Idei | Wydarzenia |

Głównym partnerami tegorocznej odsłony Domu Idei „Design Alive” podczas Gdynia Design Days (6-14 lipca) zostały marki Davis, Opoczno i Profim. Razem z nimi, przy współpracy z projektantem Gregorem Gonsiorem, stworzymy zupełnie nową przestrzeń, gdzie będziemy spotykać, rozmawiać i bawić się.

Już po raz drugi podczas Gdynia Design Days magazyn „Design Alive” stworzy nadmorską wersję Domu Idei, w miejscu o niezwykłej tradycji – Klubie Marynarki Wojennej „Riwiera”, które powstało w 1923 roku jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża – hotel „Polska Riwiera”. Wydarzenia nie byłoby, gdyby nie współpraca z miastem i Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym, organizatorem GDD, oraz firmami. Co nas połączyło?

Davis. Ten sam flow

Z Davis „Design Alive” współpracował w Gdyni już w ub. roku. – Połączył nas ten sam flow i pasja do nowych, ciekawych wyzwań – mówi Wojciech Trzcionka, producent Domów Idei i dyrektor marketingu „Design Alive”.

Davis specjalizuje się w tkaninach meblowych do wnętrz. Oferta firmy obejmuje produkcję, bezpośredni import oraz dystrybucję szerokiej, zróżnicowanej i tworzonej z pasją gamy nowoczesnych tkanin obiciowych. Od lat skutecznie buduje opartą na zaufaniu i satysfakcji współpracę z producentami mebli tapicerowanych, hurtowniami, dekoratorami oraz projektantami wnętrz. – Davis specjalizuje się w produkcji tkanin do pięknych wnętrz. Siłą marki jest doświadczenie, które traktuje jako punkt wyjścia do dalszego rozwoju. Davis umożliwia realizacje niepowtarzalnych projektów i aranżacji w każdym budżecie – mówi Ewa Podhajska, kierownik marketingu w Davis. – Firma zbudowana na solidnych fundamentach, od 1995 roku niezmiennie doskonali swoje kompetencje – stale powiększa portfolio, dba o profesjonalne doradztwo, oferuje bardzo szybki i skuteczny serwis. Dzięki własnemu parkowi maszynowemu oferuje przemyślane, spójne i zawsze zgodne z trendami kolekcje, bazujące na przetestowanych wewnętrznie technologiach. Atutami są własna produkcja, liczne magazyny i oddziały w wielu krajach na świecie. Po rebrandingu i wdrożeniu nowej submarki Smart fabrics by Davis (tkanin funkcjonalnych) marka wkroczyła w nowy wymiar estetyki, otworzyła rozdział autorskich kolekcji, kreując i umacniając tym samym swój rozpoznawalny charakter. Więcej na: www.davis.pl

Profim. Nie mogło nas zabraknąć w takim miejscu

Profim to jeden z czołowych producentów siedzisk biurowych w Europie, oferujący fotele i krzesła obrotowe, krzesła konferencyjne oraz meble soft seating. Dzisiejsza pozycja Profim jest efektem wieloletniej systematycznej pracy i ciągłego rozwoju, gdzie od ponad 28 lat tworzone są produkty odpowiadające najwyższym standardom pod względem ergonomii, jakości i wzornictwa. Portfolio firmy to dziesiątki oryginalnych kolekcji zaprojektowanych przez grupę cenionych projektantów, m.in. ITO Design, Paula Brooksa, Christophe’a Pillet. Od marca 2018 r. Profim jest częścią grupy Flokk – lidera rynku północnoeuropejskiego w zakresie wzornictwa, rozwoju i produkcji mebli biurowych.

Skąd pomysł na współpracę z „Design Alive” przy realizacji Domu Idei w Gdyni? Magdalena Borowiec, dyrektor marketingu Profim: – Gdynia to mekka polskiego modernizmu w najlepszym wydaniu: funkcjonalizm, szlachetna prostota, dobra architektura oraz nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Miejsce, w którym znajdzie się Dom Idei też nie jest przypadkowe. Klub Marynarki Wojennej „Riwiera” to wyjątkowy hotel z 1923 roku, który miał zapewnić marynarzom odpowiedni odpoczynek w pięknej scenerii, a do tego historyczno-kulturowego dziedzictwa odbywający się na początku lipca kultowy już Open’er. Nie mogło nas zabraknąć w takim miejscu, a wszystko to wpisuje się także w wartości Profim. Nasze produkty wyróżnia minimalizm, prostota, funkcjonalizm i przede wszystkim dobry, ponadczasowy design. Lubimy się też bawić formą, z przymrużeniem oka. Więcej na: www.profim.pl

Opoczno. Te same wartości

W tym roku do Domu Idei dołączyła także firma Opoczno. – Opoczno to marka, która łączy w sobie te same wartości, które są ważne dla naszego projektu, czyli szacunek dla tradycji, przywiązanie do jakości i detalu, ale też zwrot ku nowoczesności i świeżemu designowi – mówi Wojciech Trzcionka.

Wieloletnia tradycja Opoczno sięga 1883 r. – to właśnie wtedy marka zaczęła produkować płytki, które w niedługim czasie stały się symbolem polskiego rzemiosła. Swoją silną obecność w polskiej świadomości Opoczno zaznaczyło przede wszystkim w dwudziestoleciu międzywojennym. W polskich kamienicach pojawiły się wtedy gorseciki, czyli niezwykle modne, małe ceramiczne kafelki, wcięte i wypukłe zarazem, nadal poszukiwane przez osoby doceniające piękno detalu. Dziś Opoczno jest również propagatorem dobrego wzornictwa. Nowe propozycje tego producenta płytek wpisują się w obowiązujące trendy i inspirują Polaków do tworzenia pięknych przestrzeni, pomagając im w kreowaniu aranżacji z płytek także w sposób niekonwencjonalny. Najnowsze kolekcje Opoczno są traktowane przez projektantów i klientów bardzo indywidualnie – dzięki łączeniu wielu wzorów i formatów oprócz standardowej bazy w postaci podłóg w różnych pomieszczeniach, pojawiają się w nowe, nieoczywiste kompozycje z płytek, np. na ścianach w formie kompozycji 3D, na frontach szafek i wysp kuchennych, otwierając nieograniczone możliwości aranżacyjne na przestrzeni całego domu. – Swoje niestandardowe podejście do płytki Opoczno zaprezentuje podczas Domu Idei, gdzie razem z artystami stworzy przestrzeń, w której ten materiał stanie się jednym z głównych bohaterów. – Wykorzystując swoje ostatnie serie Grand Concept (wieloformatowe płytki inspirowane kamieniem, betonem i drewnem) oraz Monoblocks (kolorowe nieduże kafelki), Opoczno pokaże, jak szerokie zastosowanie może mieć płytka w budowaniu charakteru wnętrza. Kierunkiem Opoczno będzie współczesność i różnorodność. Z jednej strony pojawią się wieloformatowe gresy odwzorowujące naturalne materiały, z drugiej zaś nowoczesne, kolorowe, niewielkie płytki inspirowane zabawną układanką – zapowiada Małgorzata Matuzewicz, brand marketing manager marki Opoczno. Więcej na: www.opoczno.eu

Organizator: Design Alive
Współorganizator: Gdynia Design Days
Partnerzy główni: Davis, Opoczno, Profim
Partnerzy: Chors, Barrakuz, Bujnie, Banglob
Projekt wnętrz: Gregor Gonsior
Produkcja: Wojciech Trzcionka
Miejsce: Klub Marynarki Wojennej „Riwiera”, ul. Zawiszy Czarnego 1
Czas: Gdynia Design Days, 6-14 lipca 2019

Dom Idei „Design Alive”. Klub festiwalowy, czynne codziennie. Spotkania z twórcami, pogaduchy i tańce… Program: tutaj

Powiązane artykuły: