Czwarta warszawska edycja Architect at Work, która odbyła się 28-29 maja 2025 roku, po raz kolejny przekonała nas, że jest niezastąpionym miejscem spotkań, innowacji i prezentacji designu w świecie architektury. Organizatorzy podkreślają, że cała powierzchnia wystawiennicza została wyprzedana, a liczba odwiedzających wyniosła rekordowe 2532 – i to wyłącznie profesjonalistów z branży!
Motyw przewodni tegorocznej edycji – „Circular Horizons”, skupił uwagę na projektowaniu w obiegu zamkniętym, zrównoważonych materiałach i odpowiedzialnym budownictwie.
Temat ten, stał się osią ciekawych seminariów i debat prowadzonych m.in. przez Przemo Łukasika (Medusa Group), Natalię Paszkowską (WWAA) i Annę Olgę Chmielewską (Jam Kolektyw), którzy wskazywali kierunki rozwoju architektury odpowiedzialnej środowiskowo.
W przestrzeni wystawienniczej zaprezentowano 335 starannie wybranych innowacji produktowych i ponad 200 marek!
Większość wystawców postawiła na minimalizm ekspozycji – zgodnie z ideą „less is more”, chociaż były wyjątki. Na stoisku Ceramiki Paradyż, na odwiedzających czekała niespodzianka – modelka w spektakularnej sukni projektu Gosi Baczyńskiej – inspirowanej kolekcją płytek, którą artystka stworzyła specjalnie dla Ceramiki Paradyż.
Wstęp na wydarzenie był bezpłatny, zgodnie z ideą demokratyzacji wiedzy o zrównoważonym projektowaniu.
Architect at Work. Przyszłość architektury zaczyna się dziś
Nowością tegorocznej edycji była pierwsza w Polsce Biblioteka Materiałów Zrównoważonych stworzona przez Wise Habit – przestrzeń inspiracji i wiedzy, która przyciągnęła uwagę projektantów wnętrz i architektów poszukujących etycznych rozwiązań.
Czwarta edycja Architect at Work okazała się nie tylko prezentacją nowości, ale i przestrzenią realnego dialogu, edukacji i partnerstw – wydarzeniem, które coraz bardziej wpływa na sposób, w jaki myślimy o architekturze i projektowaniu.
Targi Architect at Work są organizowane od 2003 roku w 13 państwach, w tym także w Polsce. To okazja dla branżowych specjalistów, by spotkać się z producentami i dystrybutorami wysokiej klasy marek, nawiązywać kontakty oraz poznawać najnowsze trendy i rozwiązania.