WYSTARTOWAŁ KONKURS MAZDA DESIGN 2017/37

TEKST: ŁUKASZ POTOCKI, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

WARSZAWA 10.5.2017

DESIGN WYDARZENIA

Rozpoczęła się ósma edycja konkursu dla projektantów: Mazda Design 2017/37, tym razem pod hasłem „Piękno przyszłości”. Tematem konkursowych zadań są przedmioty codziennego użytku, wnętrze samochodu oraz znaki graficzne ze świata, który dopiero nadejdzie. Konkurs Mazda Design staje się bardziej wymagający, innowacyjny i wizjonerski. Prace można zgłaszać do 10 września. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku.
Mazda Design 2017/37 – Piękno przyszłości to nowa odsłona dobrze znanego konkursu projektowego, który od siedmiu lat nagradza najlepsze, nowoczesne projekty z dziedziny designu. Konkurs zyskał nową strukturę, nowe zasady, a także identyfikację graficzną i logo, stworzone przez znanego grafika Oskara Podolskiego. Dotychczasowe realizacje charakteryzowały się funkcjonalnością, ciekawymi rozwiązaniami estetycznymi oraz pozostawały w zgodzie z zasadami dobrego wzornictwa oraz wartościami wyznawanymi przez Mazdę. Tegoroczny konkurs stanowi kontynuację tego podejścia, ale skierowany jest wyłącznie do studentów i absolwentów szkół oraz kierunków artystycznych i projektowych, a aby podkreślić jego przełomowość, stawia przed uczestnikami zupełnie nowe cele – odnoszące się do świata przyszłości z 2037 roku.

W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie oryginalnej, nowatorskiej pracy w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. Projekty muszą spełniać wysokie wymagania estetyczne, przełamywać obecne konwencje i być spójne z filozofią projektowania Mazdy – KODO: Dusza Ruchu. Ale to nie wszystko – poza dobrym designem, organizatorzy ósmej edycji konkursu oczekują także spojrzenia w przyszłość – i to w pełnym tego słowa znaczeniu.

– Funkcjonalność to reguła, która prawdopodobnie będzie rządzić estetyką przyszłości i światem designu w 2037 roku – mówi o tematyce konkursu główny projektant Mazdy w Europie i przewodniczący jury Kevin Rice. – Rozumiem ją jako idealną jedność i harmonię pomiędzy człowiekiem a przedmiotami z jego otoczenia – tak jak w filozofii Jinba Ittai, która przyświeca nam przy projektowaniu samochodów Mazda. Naszym zadaniem na przyszłość – dizajnerów – powinno być projektowanie sposobów na osiągnięcie harmonii ze światem. Czyli tworzenie takich rzeczy osobistych, prywatnych przestrzeni, a nawet własnych znaków, które będą tę harmonię kreować i podtrzymywać.

KNadesłane zgłoszenia oceni jury, w składzie którego znaleźli się specjaliści patrzący na design z różnych punktów widzenia, tacy jak: Kevin Rice – dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy, analityk trendów w dziedzinie designu i innowacji – Zuzanna Skalska, prof. Jerzy Porębski wykładowca na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek - Maja Ganszyniec, Paweł Miszewski – projektant łączący świat obrazów i dźwięków, bloger Michał Mazur (TrendNomad.com) oraz dziennikarze specjalizujący się w dziedzinie designu i mody – Anna Grużewska i Filip Niedenthal.

W każdej z trzech kategorii organizatorzy Mazda Design 2017/37 przewidują odrębną nagrodę w wysokości 10.000 zł dla najlepszej pracy. Jeden z trzech zwycięskich projektów otrzyma także na wniosek jury tytuł Grand Prix i dodatkowe 5.000 zł.

Prace można zgłaszać do 10 września 2017 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku 2017 roku.

MD_plakat_poziom_