RUSZYŁA 7. EDYCJA KONKURSU MAZDA DESIGN

TEKST PROMOCYJNY

WARSZAWA 1.3.2016

DESIGN WYDARZENIA

Dynamika Piękna – pod takim hasłem startuje siódma edycja ogólnopolskiego konkursu Mazda Design. Tegoroczna edycja jest mocno związana z Mazdą MX-5 i obejmuje trzy kategorie tematyczne – autostylizację (tzw. car wrapping), projekty strojów damskich i męskich wraz z nakryciami głowy oraz – zupełnie nową – slow design: twórczy recykling.
Konkurs Mazda Design 2016 wystartował 1 marca i potrwa do 12 kwietnia. Rywalizacja prowadzona będzie na stronie www.mazdadesign.pl, gdzie uczestnicy mogą zamieszczać swoje projekty. Prace konkursowe oceniać będzie profesjonalne jury w składzie: Kevin Rice – dyrektor europejskiego ośrodka stylu Mazdy, Łukasz Jemioł – projektant mody, przedstawiciele studia projektowego Kaniewski Design: Dominika Drezner i Mateusz Przystał, Monika Stukonis – redaktor naczelna magazynu „Elle”, prof. Jerzy Porębski – wykładowca na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz laureaci poprzednich edycji konkursu Mazda Design: Fryderyk Zyska i Maciej Meroniuk. Wsparciem jury będzie znana polska aktorka: Agnieszka Więdłocha.

Oficjalne wręczenie nagród i ogłoszenie listy zwycięzców odbędzie się w czerwcu, podczas pokazu najnowszej kolekcji mody Łukasza Jemioła.

Konkurs skierowany jest zarówno do profesjonalistów, jak i osób, które nigdy nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Dla jednych zwycięstwo będzie szansą na rozwój zawodowy, a dla drugich - pomocą w rozwinięciu skrzydeł. Może ono także otworzyć drzwi do kariery adeptom sztuki projektowania i designu, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w tych dziedzinach.

W tym roku uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w aż trzech kategoriach konkursowych. – Niezależnie od wyboru kategorii, wszystkie zgłaszane prace powinny powstawać w zgodzie z filozofią projektowania Mazdy KODO: DUSZA RUCHU. Muszą więc łączyć w sobie innowacyjną formę, przełamanie konwencji, kreatywność, a nade wszystko – niezrównaną estetykę – mówi Kevin Rice.

mazda_design

Kategorie do wyboru:
• MX-5 UNIQ: autostylizacja (tzw. car wrapping)
Zadaniem uczestników konkursu jest efektowne zaprojektowanie oklejenia Mazdy MX-5. – Prace powinny koncentrować się na mocy, pięknie i ekspresji ruchu, charakterystycznej dla świata zwierząt i zgodnej z KODO. Przy ocenie prac z pewnością będziemy brać pod uwagę takie kryteria jak oryginalność, estetyka i uwydatnienie charakteru naszego roadstera – wyjaśnia Rice.

• MX-5 FASHION: stylizacje z głową
Uczestnicy, którzy wybiorą tę kategorię, projektują dwie modne stylizacje (damską i męską), idealnie pasujące do jazdy roadsterem, również ze złożonym dachem. Szczególną uwagę należy zwrócić na projekt nakrycia głowy. – Stylizacja i linia samochodu powinny mieć wspólne DNA, a jednocześnie zachować nutę elegancji i podkreślać styl życia kierowcy. Ciekawą kategorią, która stanowi wymagające zadanie jest projekt nakrycia głowy. MX–5 jest idealnym modelem dla takich wyzwań – mówi Łukasz Jemioł.

• MX-5 SLOW DESIGN: twórczy recykling
Wybierając tę kategorię, uczestnik będzie miał za zadanie zaprojektować dowolny przedmiot użytkowy (do zastosowania w domu, garażu czy w podróży), posługując się materiałami z recyklingu. – Slow design to przede wszystkim uruchomienie wyobraźni i filozofia dawania przedmiotom drugiego życia. Kluczem do sukcesu będzie w tym przypadku innowacyjne podejście do projektowania, twórcze poszukiwanie oraz ponowne wykorzystanie zużytych przedmiotów, by stworzyć dla nich nową funkcję, zasadę działania i zaskakującą formę – mówi prof. Jerzy Porębski.

W ramach tegorocznej edycji, uczestnicy będą mogli zdobyć trzy nagrody główne – po jednej w każdej kategorii. Będzie to czek na 10 000 zł lub prestiżowy kurs dla projektantów w słynnej francuskiej szkole Boisbuchet (www.boisbuchet.org) – zwycięzca będzie mógł wybrać, którą nagrodę chciałby otrzymać: kurs czy nagrodę pieniężną.

Oprócz tego nagrodzone projekty zostaną zrealizowane i pokazane podczas czerwcowego pokazu mody Łukasza Jemioła. Zwycięskie stroje na wybiegu zaprezentują Agnieszka Więdłocha i Antoni Pawlicki.

Więcej na: www.mazdadesign.pl