Kawiarniana kultura pracy. PIGI – ostania ikona SITAG

Swarzędz | TEKST PROMOCYJNY

30 marca 2015 | Design | Rzeczy |

Poza światem wielkich korporacji, w przestrzeniach coworkingowych i kawiarniach kwitnie nowa kultura pracy pokolenia Y – wyspecjalizowanych indywidualistów realizujących się w obszarze przemysłów kreatywnych oraz nowych technologii. Idealny reprezentant tego nurtu to ktoś nieoczywisty, odżegnujący od biurowej estetyki. Poznajcie ulubienicę ludzi ze świata Y, PIGI – dziewiątą i ostatnią ikonę SITAG.

Uroda Barbie już się opatrzyła i nie przyciąga wzroku kreatorów mody i mistrzów fotografii zmęczonych nadmiarem powtarzalnych schematów. W cenie jest egzotyka, wymieszanie ras, a nawet ciekawa brzydota. W tym samym czasie z mody wyszły wzorce wiecznie zabieganego karierowicza. Nowe pokolenie wartości upatruje się w kultywowaniu chwili i odejście od agresywnej konsumpcji. Hipsterzy nie siedzą w fast foodach. Szukają małych lokali z wyrafinowanym, poszukującym menu odwołującym się do kultury slow food i wegańskich klimatów, nie imponują im szklane wieżowce city i popowe szyldy, ale raczej przykurzone wnętrza w pofabrycznych dzielnicach wypełnione meblami z odzysku.

W architekturze idealnym reprezentantem takiego myślenia Shigeru Ban. Projektuje niewiele, poszukuje ciągle nowych, oryginalnych rozwiązań, posługuje się naturalnymi, ekologicznymi materiałami oraz ma obsesję na tle nowych technologii. Nie tworzy też ogromnej fabryki projektowej, woli pracować w małych, kameralnych zespołach nastawionych na kreatywność i innowację.

PIGI to też mistrzyni nieoczywistości, która robi oko do użytkownika i mówi – bierz mnie taką, jaką jestem, nieco przysadzistą, ale z wielkim urokiem, doceń moją finezyjną, obłą linię oraz poczucie humoru, zawieś oko na formie, która zachwyca syntezą sprzeczności. Krzesło jest połączeniem naturalności giętego drewna z którego wykonane są nogi z błyszczącym, lśniącym siedziskiem i oparciem z tworzywa sztucznego. W połączeniu ze stołem tworzy idealne rozwiązanie dla przestrzeni kawiarni, cafeterii i miejsc spotkań. Jest odpowiedzią jej projektantki Anna Vonhausen na potrzeby pokolenia Y.

Więcej na: www.sitag.pl/ikony

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Doceniajmy wartość tworzenia

Wartość tworzenia

Warszawa | 24 maja 2015

„Kopia czy inspiracja? Spór o autentyczność projektowania”.