AUDI A3 LIMOUSINE. MIEJSKI ATLETA

TEKST I ZDJĘCIA: ELIZA ZIEMIŃSKA

WARSZAWA 4.1.2014

DESIGN RZECZY STYL ŻYCIA

Szerokie, nisko osadzone nadwozie. Mocna i precyzyjna, a zarazem dynamiczna i lekka linia. Do tego wyrazista kraw?d? spoilera. Eleganckie tylne ?wiat?a. Tak z zewn?trz prezentuje si? pierwsze Audi A3 produkowane jako sedan.
Wsiadam. Jako?? wyko?czenia jest od razu wyczuwalna. Sk?rzana tapicerka, aluminiowe elementy kokpitu, minimalistyczna typografia wska?nik?w, kt?ra zapada w pami??. Nie ma tu jednak przesytu, kt?ry m?g?by rozprasza?, wprowadzaj?c niepotrzebne zamieszanie. Starannie wykonane przyciski, obs?uguj?ce najpotrzebniejsze funkcje, s? rozmieszczone tak intuicyjnie, ?e mam wra?enie jakbym zna?a ich po?o?enie ju? od dawna.

Auto uruchamia si? bezkluczykowo. Silnik pracuje niemal bezg?o?nie, zdradzaj?c jednak niema?? moc. Zaraz po uruchomieniu wysuwa si? ekran umo?liwiaj?cy sterowanie nawigacj? i multimediami, daj?c jednocze?nie dost?p do kontroli stylu jazdy i stanu samochodu. Lekko sportowa kierownica dobrze le?y w d?oni. Korzystaj?c z podr?cznych przycisk?w wybieram na chybi? trafi? muzyk? z wgranej tu wcze?niej playlisty. Leci Diana Krall. Nie nazwa?abym siebie audiofilem, ale zawsze zwracam uwag? na jako?? muzyki. W tym przypadku system nag?a?niaj?cy marki Bang & Olufsen obejmuje wzmacniacz i czterna?cie g?o?nik?w. Jest czego s?ucha?. Mog? rusza?.

Automatyczna stopniowa skrzynia bieg?w dzia?a p?ynnie i natychmiast reaguje na peda? gazu. Po prze??czeniu na tryb sportowy mog? sama decydowa? o zmianie bieg?w, ale niemal od razu wracam do trybu automatycznego, kt?ry dzia?a bardzo dynamicznie. Tak?e system start-stop pracuje szybko i sprawnie. Dobre przyspieszenie sprzyja zwinnemu poruszaniu si? po wieczornej Warszawie.? Kilka zmian ?wiate? i wyje?d?am z miasta.? Prawie nie czu?, kiedy na autostradzie osi?gam wysok? pr?dko??. Samoch?d prowadzi si? pewnie i stabilnie, nawet na ostrzejszych ?ukach.

Audi A3 Limousine
? Masa w?asna: 1430 kg
? Silnik: 4-cylindrowy, benzynowy
? Moc: 140 KM
? Nap?d: prz?d
? Zu?ycie paliwa: miasto/trasa/?rednie: 5.9, 4, 7 l/100 km
? Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 sek.
? Liczba drzwi: 4/5
? Pojemno?? baga?nika: 390 l
? Cena modelu bazowego: 122.600 z?

Bardzo wygodne jest r?wnie? korzystanie z nawigacji g?osowej, kt?ra dzia?a bez zarzutu. W?a?ciwie nie trzeba u?ywa? ?adnych przycisk?w, ?eby ustali? cel podr??y. Zaskakuj?ca jest mo?liwo?? wpisywania adresu odr?cznie, cho? przy dobrze dzia?aj?cej nawigacji g?osowej, wydaje si? to tylko dodatkowym gad?etem. Samoch?d daje mo?liwo?? wyposa?enia go w hotspot, umo?liwiaj?c pasa?erom korzystanie z Internetu, a kierowcy g?osowe wprowadzanie wpis?w na portalach spo?eczno?ciowych. Ale nie tylko. Dzi?ki pod??czeniu do sieci, auto mo?e pobiera? informacje o np. parkingach - wolnych miejscach i op?atach, sytuacji na lotnisku i ruchu drogowym. Cho? tyle tu mo?liwo?ci mi nie uda?o si? niestety, nawet po kilku pr?bach, pod??czy? telefonu kom?rkowego pod zestaw g?o?nom?wi?cy.

Popularna seria A3, produkowana od 1996 roku, doczeka?a si? ju? trzymilionowego egzemplarza. Model ten zapocz?tkowa? mod? na kompaktowe auta z wy?szej p??ki, staj?c si? jednocze?nie bestsellerem niemieckiego producenta. Wprowadzenie na rynek ma?ego sedana rozszerza ofert? Audi o samoch?d, kt?rego jeszcze nie by?o, stwarzaj?c jednocze?nie konkurencj? dla Mercedesa CLA, kt?ry jest pozycjonowany w tym samym segmencie.

Sprzeda? nowego, topowego modelu z rodziny Audi A3 rozpocznie si? w pierwszym kwartale 2014 roku.