Od 2024 roku marka Samsung jest oficjalnym partnerem wystawienniczym prestiżowych targów sztuki Art Basel. Teraz idzie o krok dalej, wzmacniając swoją obecność na światowej scenie artystycznej poprzez bliską współpracę z edycjami Art Basel w Hongkongu i Miami Beach.
Telewizorów Samsung The Frame nie trzeba nikomu przedstawiać. To naturalny wybór dla architektów i estetów – od niemal ośmiu lat są najchętniej kupowanymi telewizorami w Polsce i ulubionym sprzętem wykorzystywanym przez architektów wnętrz.
Nieprzypadkowo stał się on nowoczesnym elementem najważniejszych wydarzeń świata sztuki.
– Misją Art Basel jest wzmacnianie świata sztuki poprzez integrowanie wiodących artystów i galerii z publicznością kochającą sztukę. Współpraca z firmą Samsung pozwala nam poszerzyć grono odbiorców – wszystko po to, by udostępniać widzom dzieła uznanych artystów, jak również przedstawicieli nowego pokolenia wschodzących talentów – mówi Noah Horowitz, CEO Art Basel.
Ambasadorem partnerstwa marki Samsung z Art Basel od początku jest linia The Frame – wyjątkowych telewizorów cenionych przez architektów i projektantów wnętrz na całym świecie za umiejętność harmonijnego łączenia funkcji użytkowej z estetyką. Po włączeniu oferują najwyższej klasy jakość obrazu, a po wyłączeniu zamieniają się w pełnoprawne dzieła sztuki.
W aplikacji Samsung Art Store, czyli wirtualnym sklepie z dziełami sztuki, dostępnych jest ponad trzy tysiące wyselekcjonowanych prac, wśród których znajdują się słynne klasyki, dzieła stworzone przez AI, a także sztuka nowoczesna, wyselekcjonowana dzięki oficjalnej współpracy Samsunga z galeriami sztuki zgodnie z misją „Legalnej Kultury”.
Aby cieszyć się wszystkimi dziełami z Art Store, wymagana jest płatna subskrypcja. Znajdziemy tam wybrane prace, które na co dzień można oglądać w galeriach na całym świecie, takich jak: Muzeum Narodowe Prado w Madrycie, Muzeum Albertina w Wiedniu, Muzeum Tate Modern w Londynie, Galeria Uffizi we Florencji, Muzeum Vincenta Van Gogha w Amsterdamie, Państwowe Muzeum Ermitażu w Sankt Petersburgu, Magnum Photos i LUMAS*.
Kolekcja z Art Basel w nowoczesnym domu
Art Basel Miami Beach to najsłynniejsze targi sztuki obu Ameryk. Ostatnia edycja odbyła się na Florydzie w dniach 6–8 grudnia 2024. Abonenci Samsung Art Store natychmiast uzyskali dostęp do specjalnej kolekcji ponad 15 wybranych dzieł zaprezentowanych podczas tego prestiżowego wydarzenia. Wśród nich znalazły się prace Freda Tomaselliego, Candidy Alvarez, Jamesa Cohana, Monique Meloche oraz Nary Roesler.
Trzy miesiące później uwaga świata sztuki skoncentrowała się na tegorocznej edycji Art Basel w Hongkongu, która zakończyła się ogromnym sukcesem. Od 28 do 30 marca w Hong Kong Convention and Exhibition Centre zaprezentowało się 240 galerii z 42 krajów, przyciągając aż 91 tys. odwiedzających – kolekcjonerów, artystów, kuratorów i przedstawicieli instytucji kultury z całego świata.
– Jesteśmy dumni, że możemy udostępnić to doświadczenie na całym świecie w oszałamiającej jakości 4K – mówi Bongjun Ko, wiceprezes Samsung Electronics Visual Display Business.
Nie tylko The Frame
Warto dodać, że od 2025 roku użytkownicy mają jeszcze więcej możliwości przekształcania ekranów w spersonalizowaną galerię sztuki – kolekcję dostępną w sklepie Samsung Art Store będzie można oglądać nie tylko na telewizorach The Frame, The Frame Pro i MICRO LED, ale także w modelach Neo QLED i QLED.
Nowy model, The Frame Pro, zaprezentowany podczas targów CES 2025, został wyposażony w technologię Neo QLED i procesor NQ4 Gen3 AI. Oferuje wyjątkową jakość obrazu – jaśniejsze kolory, ostrzejszy kontrast i głębszą czerń. Dzięki funkcji Wireless One Connect telewizor można wkomponować w każde wnętrze, unikając plątaniny kabli – to istotna informacja dla architektów, otwierająca nowe możliwości aranżacyjne.
Art Basel
Założone w 1970 roku przez galerzystów z Bazylei targi Art Basel to obecnie najważniejsze na świecie wystawy sztuki nowoczesnej i współczesnej, które odbywają się nie tylko w Bazylei, ale także w Miami Beach, Hongkongu i Paryżu.
Każda edycja, zdefiniowana przez miasto i region gospodarza, jest wyjątkowa, co znajduje odzwierciedlenie w uczestniczących galeriach, prezentowanych dziełach sztuki i treściach programów towarzyszących, które powstają we współpracy z lokalnymi instytucjami.
Poza targami sztuki Art Basel oferuje również platformy cyfrowe i inicjatywy takie jak The Art Basel i UBS Global Art Market Report oraz Art Basel Shop.