– To wnętrze powstało z połączenia bardzo konkretnych potrzeb właścicieli i naszego doświadczenia. Oni wiedzieli, jak chcą w nim żyć. My dodaliśmy wiedzę o materiałach, proporcjach i rozwiązaniach, które sprawdzą się w codziennym rytmie – dziś i za wiele lat – zaznacza już na wstępie Kasia Miller, współzałożycielka pracowni OSOM Group.
Punktem wyjścia do aranżacji dwupoziomowego mieszkania w loftach Scheiblera w Łodzi była inspiracja paryskim hotelem Ritz. Sprzyjała temu zastana baza – 80 m kw. urządzone było w klasycznym, angielskim stylu. Wyzwaniem była natomiast obszerna kolekcja sztuki, którą właściciele chcieli odpowiednio wyeksponować.
Jednym z głównych założeń stało się zachowanie proporcji między funkcją a dekoracyjnością. Największa trudność? – Praca z tak dużą ilością detali – od sztukaterii projektowanej na zamówienie, przez dobór odpowiednich materiałów, koorodynacja wykonawców i artystów przy tworzeniu wnętrza, po dopasowanie schodów kamienia Ice Jade. Wszystko musiało być spójne, ale jednocześnie zachować indywidualny charakter – mówi Miller.
Początkowe założenia stopniowo ewoluowały, układając się w opowieść o stylu życia i upodobaniach właścicieli. We wnętrzu pojawia się wiele barw i intensywnych akcentów, ale nie ma tu miejsca na przypadkowość.
– Każdy element prowadzi dialog i nawiązuje, jeśli nie bezpośrednio do aranżacji, to do życia naszych klientów. Dlatego ta przestrzeń jest tak indywidualna, a jednocześnie intrygująca dla każdego, kto ma okazję ją zobaczyć i spędzić w niej trochę czasu – podkreśla projektantka z OSOM Group.
Duże znaczenie miało też osobiste zaangażowanie właścicieli.
To oni nakreślili również nowy układ kuchni. – Zależało im, aby strefa dzienna, która nie jest zbyt duża, nie była zdominowana przez kuchnię i jej „roboczy” charakter, lecz stanowiła dodatkową dekorację – wspomina projektantka. Zabudowa kuchni została więc ukryta, co pozwoliło poprawić proporcje i wizualnie powiększyć przestrzeń.
Na aranżację składają się także armatura Gessi, oświetlenie Karman i starannie dopracowana stolarka. Prawdziwą gwiazdą jest Fotel Togo w limitowanej edycji La Toile du Peintre od Pierre Frey. Kolekcja sztuki i arrasy od Jules Pansu, które właściciele mieli od lat, nie zostały „wstawione” do projektu – projekt od początku powstawał w dialogu z nimi.