Jesień z „Design Alive” jest o cichym luksusie!

Okładkę tego wydania wybraliśmy na przekór. Bo cichy luksus nie musi być stonowany i bezbarwny. Jego siła tkwi gdzie indziej – w autentyczności i osobistej narracji projektanta. W tym numerze udowadniamy, że jeśli jakość staje się punktem wyjścia dla projektantów, ich prace zyskują walor ponadczasowości. I wcale nie oznacza to rezygnacji z koloru!

Po wywodzącym się ze świata mody trendzie quiet luxury przyszło już kilka innych, a nawet sprzecznych, jak choćby maksymalizm, minimalizm w zgodzie z naturą, czy dopaminowe wnętrza. Wydaje się jednak, że hasło to wciąż trafnie opisuje pewną potrzebę. Potrzebę jakości, która nie domaga się natychmiastowej uwagi.

53. numer „Design Alive” dostępny jest w salonikach prasowych oraz w naszym sklepie: z dostawą do domu, w prenumeracie lub w wersji cyfrowej. Dołącz do świata „Design Alive”, a 6 kolejnych numerów magazynu dostarczymy Ci prosto do domu!

Rozmowy w najnowszym „DA” – koniecznie!  

Szwedzki projektant Gustaf Westman, który lubi róż i słodycze, takie więc są jego projekty. Sprawdźcie z nami, dlaczego zawładnął naszą okładką, feedem Instagrama i podbił serca pokolenia Gen Z.

W tym numerze rozmawiamy też z Justyną Popławską – mieszkającą w Danii projektantką, która używa specyficznej, autorskiej technologii. Jej unikatowe, ręcznie wykonywane szklane obiekty przechodzą przez skrupulatny proces odlewania, szlifowania i polerowania. Luksus jest dla niej tworzeniem poczucia troski i szczerym poszukiwaniem piękna.

Z kolei Michał Borowik, idealista, kolekcjoner, twórca przestrzeni dla sztuki mówi, o swoich osobistych, subiektywnych kryteriach, jakimi kieruje się, kupując sztukę.

– Rynek sztuki błyszczy milionowymi sprzedażami i headline’ami, a mnie fascynuje to, co wyrasta na peryferiach – mówi Michał Borowik.

Aleksandra Hyz także podkreśla rolę indywidualnej ekspresji. Jej niedawny debiut to wykonane ręcznie z drewna i metalu pudełka na karty, biżuterię czy drobiazgi. – Przedmioty, które chcę pokazywać światu, są moim odzwierciedleniem – podkreśla architektka i projektantka.

Magazyn Design Alive

NR 53/2025 CICHY LUKSUS

ZAMAWIAM

NR 53/2025 CICHY LUKSUS

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

WYDANIE SPECJALNE NR 14/2025 HOME

Co jeszcze w 53. numerze „Design Alive”?

Tym razem wnętrza w „Design Alive” są aż gęste od warstw inspiracji. Właściwie są to wizualne eseje napisane przez architektów. Ich autorskie, pełne erudycji wizje.

Hannes Peer wplótł w mediolańskie wnętrze aluzje do włoskiej i łotewskiej kultury, a także nawiązania do domków górskich modernisty Carlosa Mollino i letniej rezydencji Georgii O’Keeffe w Nowym Meksyku.

W apartamencie od Child Studio zbudowano za to spektakularną, 5-metrową drewnianą bibliotekę, która nawiązuje do słynnego paryskiego studia Karla Lagerfelda, łącząc ją z modernistycznymi akcentami w postaci klasycznych foteli Bauhaus proj. Waltera Gropiusa. 

Obejrzyjcie też Dom Dwóch Słońc, zaprojektowany przez Monikę Rogusz-Witkoś z COI Studio, bo jest to opowieść
o kobiecości. Przemyślana, dopracowana i znacząca. Znajdziemy tu prace polskich artystów i projektantów, które harmonizują ze sobą w naturalny sposób, jak dobrze nastrojona orkiestra.

„Design Alive” pomaga patrzeć i rozumieć rzeczywistość

 – Chcemy otaczać się tym, co indywidualne, jednorazowe, osobiste – zauważa Paweł Olszczyński. Jego marka ceramiczna Licho to zarówno funkcjonalne talerze, ale też sygnowane obiekty kolekcjonerskie, które można powiesić na ścianie jak obraz.

O tym jest też kolejny odcinek cyklu Żywioł nowej fali, w którym pokazujemy, jak przenikają się obszary rzemiosła, sztuki i designu. Przedstawiamy w nim projektantów, którzy podobnie jak artyści, pomagają nam patrzeć i próbować zrozumieć rzeczywistość, a artyści traktują użytkowe formy równie poważnie jak inne, bo być może nie ma powodu, aby je jasno oddzielać.

53. numer „Design Alive” dostępny jest w salonikach prasowych oraz w naszym sklepie: z dostawą do domu, w prenumeracie lub w wersji cyfrowej. Dołącz do świata „Design Alive”, a 6 kolejnych numerów magazynu dostarczymy Ci prosto do domu!

Autentycznych zachwytów podczas czytania jesiennego wydania „Design Alive” życzy Wam cała redakcja.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: