Regulamin sklepu www.sklep.designalive.pl
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Właścicielem sklepu i strony internetowej www.sklep.designalive.pl, jest Presso spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Cieszynie, ul. Głęboka 15/12, zarejestrowana pod nr KRS 0000344364 w Sądzie Rejonowym w Bielsku-Białej VIII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym 50.000 zł (dalej jako „Spółka”).
- Sklep realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Polski i Europy. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do przedsiębiorców, jak i do konsumentów, z tym zastrzeżeniem, że postanowienia rozdziału V ust. 1 Regulaminu stosuje się do konsumentów, jak również do Klientów, prowadzących działalność gospodarczą, zawierających umowę ze Spółką, bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Do osób tych nie stosuje się rozdziału V ust. 2 Regulaminu.
- SŁOWNICZEK:
Sklep: sklep internetowy prowadzony przez Spółkę, dostępny pod domeną www.sklep.designalive.pl
Klient: osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która na podstawie odpowiednich przepisów posiada zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu, w tym w szczególności dokonująca zakupów w Sklepie.
Konsument: osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U.1964, Nr 16, poz.93 z późn.zm.).
II. ZAMÓWIENIA I ICH REALIZACJA
- Zamówienie może złożyć Klient lub osoba fizyczna uprawniona do występowania w imieniu Klienta.
- Klient ma możliwość zawarcia umowy zarówno po uprzednim założeniu konta użytkownika na stronie internetowej Sklepu, jak i bez zakładania konta.
- Założenie konta użytkownika na stronie internetowej, jak również dokonanie zakupu bez uprzedniego zakładania konta użytkownika wiąże się z obowiązkiem wyrażenia zgody na przetwarzanie przez Spółkę danych osobowych Klienta, niezbędnych dla realizacji umowy. Dane te obejmują imię i nazwisko Klienta, adres poczty elektronicznej, a w przypadku, gdy produkt ma zostać dostarczony przez przewoźnika, również adres zamieszkania Klienta.
- Przez złożenie zamówienia należy rozumieć:
-
- a) wypełnienie „formularza zamówienia” znajdującego się na stronie Sklepu, w którym wymagane jest podanie imienia i nazwiska bądź nazwy podmiotu (firmy), pełnego adresu, w tym nazwy miejscowości, kodu pocztowego, nazwy ulicy, numeru domu oraz numeru lokalu, kontaktowego numeru telefonu lub adresu e-mail, wskazania rodzaju produktu i zaakceptowania formy dostarczenia produktu – za pośrednictwem zewnętrznej firmy obsługującej Sklep.
b) przesłanie zamówienia w wiadomości e-mail w przypadkach, o których mowa w ust. 9 poniżej; w przypadku składania zamówienia przez e-mail, przez złożenie zamówienia należy rozumieć podanie wymienionych w pkt a) powyżej danych w wiadomości e-mail.
- Klient zobowiązany jest do zgodnego ze stanem faktycznym wypełnienia „formularza zamówienia” lub zamieszczenia informacji w wiadomości email.
- Zamówienia składane przez formularz zamówienia lub e-mail są potwierdzane przez Spółkę e-mailem.
- Każda transakcja potwierdzona będzie fakturą/paragonem fiskalnym, zgodnie z wyborem Klienta.
- Zamawiać można wszystkie produkty prezentowane na stronie www.sklep.designalive.pl w ofercie Sklepu, o ile nie zaznaczono, że produkt jest niedostępny.
- Zamówienia produktów można składać za pośrednictwem formularza zamówienia w sklepie internetowym na stronie www.sklep.designalive.pl. Instytucje oświatowe oraz zamawiający powyżej 5 prenumerat mogą składać zamówienia także drogą e-mailową na adres prenumerata@designalive.pl.
- Jeżeli Sklep nie może zrealizować zamówienia, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o przyczynie braku możliwości realizacji zamówienia, a jeśli przyczyną jest brak dostępności produktu, to również o tym w jakim czasie, produkt będzie dostępny. W opisanej sytuacji Klient może odwołać zamówienie w całości lub części, dokonać zmiany zamówienia poprzez zamówienie innego dostępnego produktu lub wyrazić zgodę na przedłużenie okresu realizacji zamówienia w przypadku czasowej niedostępności produktu.
- W przypadku odwołania zamówienia przez Klienta lub anulowania zamówienia przez Sklep w sytuacji, o której mowa w ust. 10 powyżej, Sklep zwróci Klientowi całą otrzymaną od niego tytułem realizacji zamówienia sumę pieniężną.
- Przyjęcie zamówienia następuje po otrzymaniu płatności lub potwierdzenia przelewu z banku lub od Klienta w formie elektronicznej.
III. FORMY PŁATNOŚCI, KOSZTY PRZESYŁKI I CZAS REALIZACJI
- Aktualnie dostępne sposoby płatności są prezentowane Klientowi w witrynie sklepu internetowego do wyboru na początku procedury składania zamówienia i przed dokonaniem złożenia zamówienia. Zamówienia składane emailem, o których mowa w ust. 9 zdanie drugie powyżej, opłacane są na wskazany w mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia, numer rachunku bankowego przelewem tradycyjnym.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest: Stripe.
- Dostępne formy płatności: Karty płatnicze (Visa, Mastercard), PayPal, Klarna, Przelewy24.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się w sposób wybrany przez Klienta za pośrednictwem: przesyłki kurierskiej lub paczkomatów InPost. Wybór sposobu dostawy i jej koszty są zawsze określone podczas składania zamówienia. Wysokość usługi za dostarczenie przesyłki zależy od stawek oferowanych przez wybranego przez Klienta przewoźnika.
- Czas realizacji zamówienia. Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę. Czas realizacji zamówienia trwa od 1 do 5 dni roboczych po przyjęciu zamówienia. Czas realizacji zamówienia z wysyłką poza granice Polski (Europa) trwa od 5 do 14 dni.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu przesyłki przez przewoźnika.
IV. ODSTĄPIENIE OD UMOWY.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014.827.j.t. z późn. zm.) Klient, będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od wydania rzeczy Klientowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej, innej niż przewoźnik.
- Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem przez Konsumenta oświadczenia na formularzu, stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu lub w innej dowolnej formie pisemnej. W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić rzecz do Sklepu lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sklep. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres Sklepu. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Sklep dokonuje zwrotu Konsumentowi wszystkich dokonanych przez niego płatności, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem, poza kosztami, o których mowa w ust. 3 powyżej. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy (stosownie do art. 38 ust. 1 pkt 10) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – Dz.U.2024.1796 t.j.) o dostarczenie magazynu Design Alive, przysługuje natomiast w przypadku prenumeraty magazynu.
V. REKLAMACJE
- Reklamacje dot. konsumentówa) W razie braku zgodności towaru z umową, Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5 a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
b) Do umów sprzedaży zawieranych z udziałem Klientów będących Konsumentami nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2024.0.1061 t.j. z późn. zm.), za wyjątkiem produktów będących jedynie nośnikiem treści cyfrowej.
1) Konsument może wnieść reklamację do Spółki:
– pisemnie na adres: Presso sp. z o.o. z siedzibą w Cieszynie, ul. Głęboka 15/12 z dopiskiem „reklamacja”,
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Spółki: prenumerata@designalive.pl,
2) Reklamacja powinna zawierać powód reklamacji oraz żądanie Klienta co do naprawy, wymiany towaru, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
3) Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej i zawierać:
– imię i nazwisko/nazwę zgłaszającego reklamację;
– dane adresowe do kontaktu, zawierające adres pocztowy oraz adres mailowy;
– informację wskazującą na rodzaj wady (np. rodzaj uszkodzenia, braki stron itp.);
– załączony wadliwy egzemplarz zakupionego towaru;
– numer zamówienia lub inne potwierdzenie złożonego zamówienia.
4) Spółka rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W razie nieudzielenia Konsumentowi odpowiedzi w tym terminie, reklamację uznaje się za uwzględnioną w całości (milczące uznanie reklamacji).
5) Spółka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
6) Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
7) Spółka może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Spółka może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Spółki, może ona odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
8) Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
– Spółka odmówiła doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
– Spółka nie doprowadziła towaru do zgodności z umową w rozsądnym terminie;
– brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Spółka próbowała doprowadzić towar do zgodności z umową;
– brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego wzywania Spółki do usunięcia wady;
– z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
9) Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
10) Spółka zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
11) W razie skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zwraca niezwłocznie produkt Spółce na jego koszt. Spółka zwraca cenę sprzedaży Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego nadania. Spółka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12) Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
13) W związku z rozpatrywaniem reklamacji nie pobiera się opłat.
14) W razie nieuwzględnienia reklamacji Konsumentowi przysługuje prawo do:
a) zwrócenia się do wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich do podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
b) wystąpienia z wnioskiem do powiatowego rzecznika praw konsumentów o pomoc w zakresie ochrony praw konsumentów;
15) Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronach internetowych powiatowych rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/.
16) Postanowienia niniejszego pkt V mają zastosowanie do Klientów, prowadzących działalność gospodarczą, zawierających umowę ze Spóką, bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Reklamacje Klientów nie będących Konsumentami
1) Do reklamacji Klientów nie będących Konsumentami stosuje się przepisy księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2024.0.1061 t.j.).
2) Klient nie będący Konsumentem może wnieść reklamację do Spółki:
a) pisemnie na adres: Presso sp. z o.o. z siedzibą w Cieszynie, ul. Głęboka 15/12 z dopiskiem „reklamacja”,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: prenumerata@designalive.pl,
3) Jeżeli Klient jest przedsiębiorcą, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Spółki o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu, zgodnie z art. 563 k.c.
VI. CENA PRODUKTÓW
- Wszystkie ceny podawane przez Spółkę wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto.
- Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy.
- W razie obniżenia ceny sprzedaży produktu, Sklep informuje również o najniższej cenie sprzedaży produktu obowiązującej w okresie 30 dni przed dniem obniżenia ceny. Jeżeli produkt przed dniem obniżenia ceny nie był dostępny w sprzedaży przez okres co najmniej 30 dni, Spółka informuje o najniższej cenie sprzedaży w całym okresie oferowania przez niego produktu.
- Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Spółkę faktur elektronicznych oraz na przesyłanie faktur na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta.
VII. WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu sklepu internetowego oraz składania zamówień na produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- włączona obsługa plików cookies.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy regulamin określa zasady składania zamówień w Sklepie. Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z jego treścią.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Spółkę będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed właściwym miejscowo Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich”.
- W przypadkach nieuregulowanych przez niniejszy Regulamin zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
IX. ZAŁĄCZNIKI