W samym sercu Warszawy, w zabytkowej kamienicy przy ul. Bagatela 10, powstało miejsce, które na nowo definiuje pojęcie luksusu. Warsaw Design to nie tylko atelier, sięgające tradycji paryskich salonów, ale przede wszystkim idea, w której design staje się językiem dialogu między sztuką, historią i człowiekiem.
Przed laty Paryż stanowił scenę kreatywnych spotkań entuzjastów sztuk pięknych. To tutaj, w niezwykłym otoczeniu, rodziły się relacje między twórcami i mecenasami, które przemieniały pojedyncze idee w artystyczne manifesty, wyznaczając nowe kierunki estetyczne. Salon stawał się nie tylko miejscem dyskusji, ale sceną wizji i możliwości. Tę ideę przywraca Warsaw Design, którego butikowe atelier staje się sercem warszawskiego designu.
Warsaw Design to bowiem więcej niż deklaracja. To sposób myślenia o świecie, w którym piękno spotyka się z odpowiedzialnością. To filozofia oparta na relacji człowieka z kulturą i historią, którą wspólnie tworzymy przez pokolenia. Dlatego tak ważny w designie jest zwrot w kierunku tradycji. Nie tylko jako źródła stylu, ale także jako partnera w procesie tworzenia. Wizja projektowa nabiera kształtu, odpowiadając na potrzeby w ich złożoności i kompleksowości, nie służąc jedynie prostemu zaspokojeniu. To właśnie w takich okolicznościach, w zgiełku rzemieślniczych narzędzi i cichym szepcie natury, rodzi się design. Tworzony z pasji, tradycji i czasu, łączy doświadczenie pokoleń z wizją przyszłości, stając się ponadczasowym doświadczeniem.
The House of Luxury Brands
Zgodnie z tą ideą Warsaw Design to więcej niż marka. To koncepcja, której przyświeca rola mecenasa światowego wzornictwa, wspierającego twórców, idee i wartości wpisujące się w kulturę piękna. Jest zaproszeniem do świata takich ikonicznych designerów Paola Navone, Carlo Colombo oraz pracowni projektowych, jak Pinifarina. To również kuratorski wybór brandów. Przemyślany i nieprzypadkowy, oparty na jasno określonych kryteriach estetycznych, ideowych i jakościowych.
W duchu tej idei Warsaw Design wprowadziło na polski rynek włoską markę Mvsevm, która odtwarza ikony światowego designu takich projektantów, jak Ludwig Mies van der Rohe, Marcel Breuer czy Eero Saarinen.
– Warsaw Design to świadomy wybór luksusu, który wyrasta z tradycji europejskiego designu. Doskonałe wzornictwo to bowiem nie tylko estetyka, ale także natura, historia, tradycja i innowacja, które łączą się, tworząc unikatowe wartości. Ponadczasowym przykładem takiej synergii jest prezentowany w przestrzeni Atelier Warsaw Design fotel projektu Charlesa Eamesa, który jest zaproszeniem do doświadczenia łączącego sztukę użytkową z najwyższym komfortem. Bo starannie wyselekcjonowane marki to nie tylko produkty o ponadczasowej jakości, ale przede wszystkim doświadczenia. To obiekty wnętrzarskie, które na nowo określają sposób, w jaki postrzegamy przestrzeń wokół nas – dodaje właściciel Warsaw Design, Marcin Śmietannik.
Niczym paryskie atelier
W ten sposób Warsaw Design przywraca ideę klasycznego paryskiego atelier. To przestrzeń, która nie jest ogólnodostępnym showroomem, lecz zapewniającym prywatność miejscem spotkań z designem i sztuką. Gwarancją spersonalizowanego doświadczenia zakupowego, które wychodzi naprzeciw potrzebom świadomych konsumentów.
– Poczuliśmy tęsknotę do tego, czemu czas nadaje wartość. Nasza oferta to obiekty z własną osią życia. Wymagają czasu, myśli twórczej i zaangażowania warsztatu rzemieślniczego. Stajemy w opozycji do tego, co dostarcza szybka konsumpcja, do dostępności na „już” – podsumowuje Marcin Śmietannik.