Przez lata powoli gasła. Przykurzona, obdarta z dawnego blasku. Do czasu. W oknach łódzkiej kamienicy, zaprojektowanej w 1899 roku przez Dawida Lande dla przemysłowca Maurycego Frenkiela, znów rozbłysło światło.
Projekt renowacji wymagał szczególnej ostrożności. Architekci Marta Zgłobicka i Adam Brzostowski, znani jako Pan i Pani od Światła, stanęli przed zadaniem przywrócenia świetności wnętrzu o silnym, historycznym charakterze, a jednocześnie nadania mu nowej funkcji i technologicznego zaplecza.
Na 140 metrach kwadratowych zachowano większość oryginalnych elementów – sztukaterie, drewniane parkiety, stolarkę drzwiową, boazerię w wykuszu, a także ceglany strop Kleina w łazience, będący świadectwem rzemieślniczej precyzji końca XIX wieku.
Nowe rozwiązania zostały wprowadzone z wyczuciem, bez ingerencji w strukturę wnętrza. Wykorzystano naturalne materiały: marmur Carrara z Włoch, madagaskarski Lemurian i brazylijski Krypton, składające się na spójną, stonowaną paletę, która nie konkuruje ze zdobieniami, tylko je podkreśla.
Jednym z największych wyzwań była integracja współczesnych instalacji z zabytkową strukturą. Wymagało to nie tylko częściowej wymiany stropów, lecz także poprowadzenia nowej linii energetycznej oraz montażu centralnej klimatyzacji z ukrytymi liniowymi nawiewnikami. Wszystko to wykonano tak, by nie naruszyć delikatnych zdobień.
Oświetlenie architektoniczne Super Modular – od delikatnych punktów po efekt „up-lightu”, który kieruje światło ku górze – wydobywa kształt i rytm sztukaterii, tworząc niemal teatralną scenografię.
Apartament tętni dziś życiem. Przestrzeń udostępniana jest artystom, fotografom i projektantom, stając się tłem dla spotkań i wydarzeń. Funkcjonuje również jako showroom Super Modular.