Na srebrnym globie

Psychodelia. Dokładnie tego można było się spodziewać po paryskim studiu Uchronia. Jego najnowszy projekt, czyli wnętrze butiku Koibird, przenosi nas na inną planetę.

Niewielki, lecz luksusowy sklep znajduje się w Marylebone w Londynie. Znaleźć w nim można eklektyczny miks odzieży i artykułów domowych niszowych marek. Od razu widać, że projekt nowego wnętrza stworzyło słynne studio Uchronia, założone przez Juliena Sebbana. Charakterystyczny, awangardowy styl pełen kolorów i nowoczesnych form jest nie do podrobienia.

Kolektyw zajmuje się projektowaniem architektury, mebli oraz identyfikacji wizualnej, skupia młode talenty i realizuje takie projekty jak restauracje, apartamenty czy pokazy mody. W 2020 roku Uchronia zaprojektowała m.in. restaurację i bibliotekę w paryskim Musée National d’Art Moderne.

Magazyn Design Alive

WYDANIE SPECJALNE NR 15/2025 HOME

ZAMAWIAM

WYDANIE SPECJALNE NR 15/2025 HOME

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 53/2025 CICHY LUKSUS

Sposób funkcjonowania sklepu Koibird wykracza poza tradycyjny handel detaliczny. To miejsce zaprasza klientów do odkrywania wschodzących i uznanych projektantów, których projekty oferują nieoczekiwane wrażenia.

Idąc tym tropem, Uchronia przekształciła sklep we wciągającą, intensywną i kolorową przestrzeń do inspiracji. Nowe wnętrze butiku inspirowane jest estetyką lat 70., ale znajdziemy tu wszystkie charakterystyczne dla studia pomysły – kontrasty, gradienty, fale czy autorski stolik w formie kwiatu. Jest też ręcznie malowana, emaliowana podłoga z kamienia lawowego, fioletowo-zielone ściany, a w sercu srebrna planeta, która pełni funkcję wieszaka na ubrania.

Wnętrze butiku Koibird zaprojektowane przez studio UchroniaW tylnej części sklepu znajduje się ukryty pokój wyłożony srebrnymi kafelkami, wypełniony lśniącą ekspozycją skarbów służących do wyposażenia domu. Gablota na biżuterię wypełniona jest starannie dobranymi akcesoriami, a lada, wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, łączy futurystyczny wdzięk z minimalistyczną czystością formy.

„Nigdy nudno, zawsze nie z tego świata: witamy na planecie Koibird” – brzmi hasło reklamowe butiku. I trzeba przyznać, że wszystko się tu zgadza.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: