RUSZYŁA DZIESIĄTA EDYCJA KONKURSU DLA PROJEKTANTÓW MAZDA DESIGN 2019

TEKST: JUS, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

WARSZAWA 26.2.2019

DESIGN WYDARZENIA

Ruszyła dziesiąta jubileuszowa odsłona konkursu dla projektantów Mazda Design 2019. Hasłem tegorocznej edycji jest „MA” – japońskie pojęcie oznaczające: „przestrzeń pomiędzy”, „odstęp”, „pauzę”. To bezpośrednie nawiązanie do sztuki minimalizmu i refleksyjnego sposobu postrzegania świata. „MA” to czas i przestrzeń na nabranie oddechu i pytania o współczesne poczucie komfortu, harmonii i piękna. Pula nagród dla zwycięzców wynosi 35 tys. zł. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 16 kwietnia 2019 r., a ogłoszenie wyników nastąpi w drugiej połowie maja.
– Japońska tradycja i filozofia, mają ogromny wpływ na zasady konstruowania i estetykę samochodów Mazdy. Hasło „mniej daje więcej” to dewiza, która przyświeca naszym projektantom w ewolucji języka stylizacji KODO - Dusza Ruchu. Zmierzają oni do tego, żeby usuwać jak najwięcej rozpraszających elementów na rzecz pięknych i prostych kształtów – mówi o stylistyce nowej, przełomowej Mazdy 3 Szymon Sołtysik, PR Manager Mazdy w Polsce. – Nowa Mazda 3 jest inspiracją dla tegorocznej edycji konkursu, bo tym modelem pokazujemy, że można tworzyć piękne samochody poprzez doskonałość samej formy i wykorzystanie światła, unikając w ten sposób nadmiaru ozdobników. Przekłada się to także na wnętrze nowej Mazdy 3 – chodzi o to, żeby człowiek nie był przytłoczony liczbą ekranów, przycisków, elementów które odwracją jego uwagę. Wewnątrz samochodu musi się znaleźć przestrzeń na nasze skupienie, refleksje i emocje. Bo najważniejsze jest poczucie harmonii z pojazdem, które nazywamy Jinba-Ittai oraz biorąca się z niej przyjemność prowadzenia. Właśnie tak wygląda przepis na samochód idealny według Mazdy.

Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy – studenci i absolwenci szkół artystycznych, projektowych i technicznych – muszą stworzyć oryginalny projekt w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń lub Znak.

Nadesłane zgłoszenia oceni jury w składzie: Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej znanych polskich designerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Edgar Bąk – grafik wielokrotnie nagradzany za identyfikację wizualną, Marcin Rusak i Alicja Patanowska – projektanci, laureaci nagrody Mazda Design Award 2017 i 2018.

W każdej z kategorii zostanie wręczona pierwsza nagroda w wysokości 10 tys. zł, a najlepszy z trzech zwycięskich projektów otrzyma także tytuł Grand Prix i dodatkowe 5 tys. zł. Prace można zgłaszać do 16 kwietnia 2019 r. wyłącznie na stronie www.mazdadesign.pl

Ogłoszenie wyników nastąpi 17 maja 2019 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie zorganizowanej podczas Łódź Design Festivalu, którego Mazda jest partnerem.

Więcej na: www.mazdadesign.pl

– Nowa Mazda 3 jest inspiracją dla tegorocznej edycji konkursu, bo tym modelem pokazujemy, że można tworzyć piękne samochody poprzez doskonałość samej formy i wykorzystanie światła, unikając w ten sposób nadmiaru ozdobników - mówi Szymon Sołtysik, PR Manager Mazdy w Polsce.