Projektanci apelują o pomoc dla Japonii

| MAC

17 marca 2011 | Wydarzenia

Po kataklizmach które nawiedziły Japonię w ostatnich dniach chyba nikt nie pozostaje obojętny. Swoją pomoc deklarują także projektanci, tworząc np. symboliczne plakaty, z których dochód trafia do potrzebujących. O pomoc zaapelował także słynny japoński projektant Tokujin Yoshioka.

Po kataklizmach które nawiedziły Japonię w ostatnich dniach chyba nikt nie pozostaje obojętny. Swoją pomoc deklarują także projektanci, tworząc np. symboliczne plakaty, z których dochód trafia do potrzebujących. O pomoc zaapelował także słynny japoński projektant Tokujin Yoshioka.

Yoshioka wystosował dramatyczny list. Czytamy w nim m.in.: “Gdy informacje o kataklizmie obiegły cały świat szybko pomyślałem, w jaki sposób możemy pomóc, co mogę natychmiast zrobić natychmiast dla mieszkańców. Wiem, że aktywność nie ogranicza się jedynie do oglądania tragedii w przekazach telewizyjnych. Ludziom dotkniętym kataklizmem możemy dać niezbędną, potrzebną tu i teraz pomoc a także zaangażować się w odbudowę zniszczeń. W Japonii są dzieci, które potrzebują mleka, jest wiele osób, które utraciły rodziny oraz domy. Proszę o pomoc za pośrednictwem Czerwonego Krzyża. Będziemy głęboko wdzięczni za wsparcie, nawet najmniejsze, które przyczyni się do odbudowy mojego kraju” – napisał Tokujin Yoshioka, który do listu dołączył również film obrazujący skalę japońskiej tragedii ostatnich dni.

O pomoc dla Japończyków dotkniętych kataklizmem zaapelowali twórcy z całego świata. Np. graficy ze studia Wieden + Kennedy z Portland w Stanach Zjednoczonych tuż po dramatycznych piątkowych wydarzeniach zaprojektował plakat, który można wydrukować nawet u siebie w domu. – Zaprojektowaliśmy go, aby pozyskać środki na pomoc osobom dotkniętym trzęsieniem ziemi i tsunami, które nawiedziło Japonię 11 marca. Dochód ze sprzedaży będzie w całości przekazywany do Czerwonego Krzyża – deklarują graficy z Wieden + Kennedy. Plakat, na którym we flagę Japonii wpisano symbolikę Czerwonego Krzyża można zamawiać tutaj: www.wkstudio.bigcartel.com/pages/japan-relief

Inny plakat – “Help Japan” stworzyło studio Signalnoise z Kanady. Przedstawia flagę Japonii z symbolicznym pęknięciem. Plakat wzbudził duże zainteresowanie, nabywców znalazły wszystkie egzemplarze, przez kilka dni studio ze sprzedaży zebrało 7 tys. dolarów, które przekazuje do Czerwonego Krzyża. Niebawem też będzie można nabyć plakaty z drugiej edycji. Więcej: www.blog.signalnoise.com

“Please Help Japan” – Tokujin Yoshioka from Dezeen on Vimeo.

Powiązane artykuły:

Sztuka pośród leśnej głuszy

Sztuka w naturze

Nagano | 24 kwietnia 2016

Willa w Karuizawie. Sztuka pośród leśnej głuszy.

Ambiente. Witryna na ?wiat

Witryna na świat

Frankfurt nad Menem | 11 lutego 2014

Ambiente to największe targi dóbr konsumpcyjnych na świecie!

”10/10”, czyli Neno od podszewki

Neno od podszewki

Berlin | 29 stycznia 2014

Album ''10/10'' - monografia prezentująca dotychczasowy dorobek studia Nendo.