Fuzja ikon

Słynny Herman Miller przejmuje inną ikoniczną markę Knoll za 1,8 miliarda dolarów. Połączenie ma na celu stworzenie „lidera w nowoczesnym designie” – poinformowały spółki w komunikacie na połączonej stronie internetowej.

Herman Miller i Knoll mają w portfolio łącznie 19 marek i są obecni w ponad 100 krajach. Oba brandy produkują m.in. ikoniczne meble, Herman Miller fotel Eamsa, zaś Knoll fotele Barcelona Miesa van der Rohe i Wassily Marcela Breuera.

– Ta transakcja łączy dwie pionierskie ikony designu z silnymi biznesami, atrakcyjnymi portfelami i długą historią innowacji – powiedział Andi Owen, dyrektor generalny Herman Miller. – Dzięki szerokiemu portfolio, globalnemu zasięgowi i zaawansowanym funkcjom cyfrowym będziemy gotowi spotkać się z naszymi klientami wszędzie tam, gdzie mieszkają i pracują.

Oczekiwany roczny przychód połączonych marek ma sięgać 3,6 miliarda dolarów.

Knoll został założony w Nowym Jorku w 1938 przez Hansa Knolla. Herman Miller jest obecny na rynku od 1905 roku.

Więcej na: newleaderinmoderndesign.com

Fathers of Design: Marcel Breuer i Walter Gropius

Ikony designu. Eames Lounge Chair: Fotel nie tylko dla filmowca

Powiązane artykuły:

Gratka dla miłośników włoskiej awangardy! Ruszył sklep z ikonicznymi projektami grupy Memphis

Sklep z ikonami

Mediolan | 16 sierpnia 2020

Ruszył sklep z ikonicznymi projektami grupy Memphis

Miasto z poziomu zero

Miasto z poziomu zero

Chandigarh | 20 lipca 2016

Dzieło życia Le Corbusiera, które pierwotnie miał tworzyć... Polak

Ikony designu: Żółty powiernik tajemnic

BIC Yellow

Clichy | 4 września 2013

Ikony designu: Żółty powiernik tajemnic.