W lutym w centrum wystawienniczym we Frankfurcie nad Menem odbędą się największe na świecie targi dóbr konsumpcyjnych Ambiente. Na pięć dni frankfurckie centrum targowe stanie się nie tylko miejscem prezentacji nowych produktów, ale także różnorodnych imprez, programów promocyjnych dla młodych projektantów, pokazów trendów oraz uroczystości wręczenia nagród. Między 7 a 11 lutego 2014 roku po raz kolejny targi Ambiente wypełnią całą powierzchnię Frankfurckiego Centrum Targowo-Wystawienniczego dzięki obecności ponad 4700 wystawców.W lutym w centrum wystawienniczym we Frankfurcie nad Menem odbędą się największe na świecie targi dóbr konsumpcyjnych Ambiente. Na pięć dni frankfurckie centrum targowe stanie się nie tylko miejscem prezentacji nowych produktów, ale także różnorodnych imprez, programów promocyjnych dla młodych projektantów, pokazów trendów oraz uroczystości wręczenia nagród. Między 7 a 11 lutego 2014 roku po raz kolejny targi Ambiente wypełnią całą powierzchnię Frankfurckiego Centrum Targowo-Wystawienniczego dzięki obecności ponad 4700 wystawców. Impreza podzielona będzie na trzy działy: Stołowy (Dining), Prezentowy (Giving) i Wnętrzarski (Living) ukazujące pełną gamę produktów stołowych, kuchennych, gospodarstwa domowego, wyposażenia i wystroju wnętrz oraz upominkowych.
Hasłem przewodnim trendów wyznaczonych przez Ambiente na rok 2014 jest „Sovereign Composure/Najwyższe Opanowanie”. Według agencji prognozowania trendów bora.herke.palmisano, która już po raz siódmy współpracuje z targami, w nadchodzącym roku projektanci będą chętnie eksperymentować. Jednocześnie pojawią się elementy tradycyjnego rzemiosła, przy użyciu niekonwencjonalnych materiałów i intensywnych kolorów.
– Nie jest łatwo spośród tak wielkiej ilości nowych produktów ukazujących się co roku na rynku wybrać dominujące trendy. Jednak Ambiente co roku się to udaje, dzięki czemu targi są kompasem i praktyczną pomocą wskazującą sektorowi drogę obecnego i przyszłego rozwoju – mówi Nicolette Naumann, wiceprezes Ambiente i Tendence.
Krajem partnerskim targów zostanie tym razem Japonia. Po Danii i Francji, kraj kwitnącej wiśni jest trzecim krajem partnerskim Ambiente i pierwszym partnerem z Azji. Z tej okazji zaplanowano wiele wydarzeń towarzyszących, których ambasadorem będzie architekt i projektant Yukio Hashimoto.
W ramach frankfurckich targów zorganizowana zostanie platforma dla handlu hurtowego spoza Chin. W sześciu halach wystawienniczych, ponad 1400 wystawców pokaże swoje najnowsze produkty pod hasłem Volume Sourcing. Ambiente obejmuje także oferty i rozwiązania w zakresie sprzętu i wyposażenia firmowego oraz hotelarsko-restauracyjnego (HoReCa – Hotel Restaurant Catering) w ramach programu Biznesu Kontraktowego. Ponad to, po udanych pokazach w 2012 i 2013 roku, w przyszłym roku odbędzie się również trzecia edycja Solutions, wystawy prezentującej pomysłowe rozwiązania kulinarne i kuchenne.
W ofercie Ambiente znajdą się konkurencyjne strefy wystawiennicze dla młodych projektantów i początkujących firm umożliwiające prezentacje pomysłów i projektów oraz nawiązanie kontaktów z potencjalnymi producentami.
– Wspieramy także młodych projektantów. Nasi goście chcą oglądać nowe pomysły i często szukają możliwości nawiązania współpracy – mówi Sabine Schamer, dyrektor Dóbr Konsumpcyjnych frankfurckich targów.
Messe Frankfurt to największy niemiecki organizator targów handlowych posiadający globalną sieć 28 filii i około 50 międzynarodowych partnerów handlowych. Wydarzenia organizowane przez Messe Frankfurt odbywają się w ponad 30 lokalizacjach na całym świecie. W 2011 roku frankfurckie centrum targowe zorganizowało 100 imprez, a ponad połowa z nich miała miejsce poza terenami wystawienniczymi obejmującymi powierzchnię 578.000 m2, w tym 10 hal wystawowych oraz Centrum Kongresowe.
Więcej: www.messefrankfurt.com, www.ambiente.messefrankfurt.com