PROJEKTANCI APELUJĄ O POMOC DLA JAPONII

MAC

17.3.2011

WYDARZENIA

Po kataklizmach które nawiedziły Japonię w ostatnich dniach chyba nikt nie pozostaje obojętny. Swoją pomoc deklarują także projektanci, tworząc np. symboliczne plakaty, z których dochód trafia do potrzebujących. O pomoc zaapelował także słynny japoński projektant Tokujin Yoshioka.
Yoshioka wystosował dramatyczny list. Czytamy w nim m.in.: "Gdy informacje o kataklizmie obiegły cały świat szybko pomyślałem, w jaki sposób możemy pomóc, co mogę natychmiast zrobić natychmiast dla mieszkańców. Wiem, że aktywność nie ogranicza się jedynie do oglądania tragedii w przekazach telewizyjnych. Ludziom dotkniętym kataklizmem możemy dać niezbędną, potrzebną tu i teraz pomoc a także zaangażować się w odbudowę zniszczeń. W Japonii są dzieci, które potrzebują mleka, jest wiele osób, które utraciły rodziny oraz domy. Proszę o pomoc za pośrednictwem Czerwonego Krzyża. Będziemy głęboko wdzięczni za wsparcie, nawet najmniejsze, które przyczyni się do odbudowy mojego kraju" - napisał Tokujin Yoshioka, który do listu dołączył również film obrazujący skalę japońskiej tragedii ostatnich dni.

O pomoc dla Japończyków dotkniętych kataklizmem zaapelowali twórcy z całego świata. Np. graficy ze studia Wieden + Kennedy z Portland w Stanach Zjednoczonych tuż po dramatycznych piątkowych wydarzeniach zaprojektował plakat, który można wydrukować nawet u siebie w domu. - Zaprojektowaliśmy go, aby pozyskać środki na pomoc osobom dotkniętym trzęsieniem ziemi i tsunami, które nawiedziło Japonię 11 marca. Dochód ze sprzedaży będzie w całości przekazywany do Czerwonego Krzyża - deklarują graficy z Wieden + Kennedy. Plakat, na którym we flagę Japonii wpisano symbolikę Czerwonego Krzyża można zamawiać tutaj: www.wkstudio.bigcartel.com/pages/japan-relief

Inny plakat - "Help Japan" stworzyło studio Signalnoise z Kanady. Przedstawia flagę Japonii z symbolicznym pęknięciem. Plakat wzbudził duże zainteresowanie, nabywców znalazły wszystkie egzemplarze, przez kilka dni studio ze sprzedaży zebrało 7 tys. dolarów, które przekazuje do Czerwonego Krzyża. Niebawem też będzie można nabyć plakaty z drugiej edycji. Więcej: www.blog.signalnoise.com

"Please Help Japan" - Tokujin Yoshioka from Dezeen on Vimeo.

Projektanci z całego świata chcą pomagać Japonii. Na zdjęciu projekt plakatu studia Wieden + Kennedy. fot. ARC

Caly dochód ze sprzedaży plakatów trafi do najbardziej potrzebujących. fot. ARC

Plakat „Help Japan” zaprojektowało także studio Signalnoise z Kanady. fot. ARC