POLSKIE FIRMY W CZÓŁÓWCE RED DOT COMMUNICATION AWARD

MAC, TWO


30.7.2011

WYDARZENIA

Trzy polskie firmy otrzymały nagrody w tegorocznym konkursie Red Dot communication award. Nagrodzone projekty opracowały Mamastudio, Touch Ideas i White Cat Studio. Na ten bardzo prestiżowy konkurs napłynęło 6,5 tys. zgłoszeń z 40 krajów.
Warszawskie Mamastudio wyróżniono za system informacji wizualnej dla Centrum Nauki Kopernik w kategorii Information Design/Public Space. System oznakowania CNK zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem architektury budynku oraz jego otoczenia. Charakterystyczna budowla CNK odzwierciedlona została w kształcie znaków oraz modułów informacyjnych, które przyjęły kształt wieloboków ze ściętymi ścianami. Wykorzystano kolorystykę odwołującą się do barw obecnych w logotypie CNK. Minimum środków wizualnych oraz prosta i zarazem przejrzysta paleta barw sprawiają, że system oznakowania jest czytelny i łatwo zauważalny nawet w kontekście różnokolorowych ekspozycji, ułatwiając zwiedzającym intuicyjne poruszanie się po centrum. - Red Dot to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w świecie designu. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona przez jury. Jest to dla nas idealny prezent na 10. urodziny, które w tym roku świętujemy - przyznaje Magdalena Ponagajbo, dyrektor artystyczna i partner Mamastudio.

Red Dot communication award otrzymał również projekt opakowania piwa Łomża Niepasteryzowane przygotowany przez agencję Touch Ideas. Projekt submarki został stworzony dla Royal Unibrew Polska przez zespół badaczy, strategów i designerów Touch Ideas we współpracy z marketerami Łomży. Inspiracją były odkrycia z badań etno-obserwacyjnych oraz z analizy trendów kulturowych. Zadanie Touch Ideas polegało na stworzeniu nowego, wysokomarżowego produktu. W rezultacie powstał produkt o minimalistycznym designie, odwołujący się do stylistyki PRL. Piwo zostało wprowadzone na rynek w marcu 2010 roku.

Jurorzy z Red Dot nagrodzili też nową identyfikację Netii. Nowa koncepcja firmy opiera się na oddziaływaniu nie jednym, stałym logiem ale całą identyfikacją wizualną. Składają się na nią proste, ale jednocześnie bardzo pomysłowe w formie kolorowe kropki, które układają się w setki kombinacji i znaków. Dzięki temu zabiegowi nie istnieje jedno, stałe logo Netii. Jego miejsce zastępuje niezliczona ilość wzorów, z których każdy może symbolizować coś innego. - Konkurencja była bardzo duża, więc tym bardziej cieszymy się, że zostaliśmy docenieni. To wyróżnienie utwierdza nas w przekonaniu, że rynek potrzebuje pomysłów odważnych, łamiących obowiązujące stereotypy - mówi Michał Dolny, dyrektor departamentu marketingu Netii. Za stworzenie nowego CI Netii odpowiedzialna była jedna z najlepszych agencji brandingowych w Polsce i w całej Europie - White Cat Studio.

Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się 7 października podczas uroczystej gali w Konzerthaus w Berlinie. Red dot design award, którego pierwsza edycja odbyła się w 1955 roku, jest największym i najbardziej znanym na świecie konkursem dla designerów i projektantów.

Warszawskie Mamastudio wyróżniono za system informacji wizualnej dla Centrum Nauki Kopernik. fot. Materiały prasowe

Red Dot communication award otrzymał również projekt opakowania piwa Łomża Niepasteryzowane przygotowany przez agencję Touch Ideas. fot. Materiały prasowe

Jurorzy z Red Dot nagrodzili też nową identyfikację Netii. fot. ARC