NOWE TRENDY SCHATTDECOR

TEKST SPONSOROWANY

28.6.2011

WYDARZENIA

Marka Schattdecor gościła na tegorocznej edycji targów Interzum, czyli jednej z największych światowych imprez, powstałych z myślą o dostawcach dla przemysłu meblowego.
Targi po raz kolejny okazały się rekordowe: pojawiło się na nich ok. 1400 wystawców, którzy eksponowali swoje produkty na ponad 150 tys. metrów kwadratowych. Tegoroczną edycję imprezy, która odbyła się pod koniec maja w Kolonii odwiedziło niemal 50 tys. osób. To obrazuje skalę przedsięwzięcia.

Wystawcy zostali zgrupowani w siedmiu branżach. Marka Schattdecor zagościła na imponującym stoisku targowym o powierzchni 600 metrów kwadratowych, odwiedziło je 1,5 tys. zwiedzających. Forma stoiska oparła się o konstrukcję z dominującym nad całością dekorem Canyon Natural Oak, i właśnie tutaj można było poznać najnowsze trendy, obecne w tworzeniu koncepcji dekoracyjnych i wykończeniowych.

Nowe tematy trendowe Schattdecor 2011/2012 odzwierciedlają dążenie odbiorców do wartości, tradycji i rzemiosła. Są to:
• pure Essence /Esencja prostoty jako odniesienie do autentyczności i bogatej w detale estetyki
• Tomorrow`s Souvenir /Wspomnienie jutra, to trend który interpretuje na nowo klasyczny design lat 50. i 60.
• Industrial Heritage /Przemysłowe dziedzictwo interesuje się przede wszystkim tradycyjnym rzemiosłem i tradycyjnymi formami wytwarzania

W każdej z przestrzeni tematycznych Schattdecor zaprezentował nowości wzornicze, w sumie w Kolonii można było zobaczyć stworzone przez markę 75 dekorów meblowych, 23 wzory podłogowe i 7 wzorów cyfrowych. Firma stawia na multisensoryczne doświadczenia przedmiotów, które ogniskują się w haśle "Zobacz, dotknij, poczuj". To dlatego nowe produkty firmy nawiązują do możliwości oddziaływania na wszystkie ludzkie zmysły, a dominują wśród nich powierzchnie z efektami haptycznymi (odbieranymi przez dotyk). Każdy zainteresowany produktem marki spoglądając na wybrane przedmioty zadawał sobie pytanie, czy to dany produkt to np. naturalny fornir czy też jego doskonała imitacja i jakość sama w sobie.

Firma zaprezentowała wiele nowości, zwłaszcza w kolekcji folii finish, w której dominowały produkty Smartfoil i Postfoil z efektem 3D. Był to m.in. dekor Dąb Thunder jako Postfoil ze strukturą 3D o poprzecznym układzie rysunku. Prezentowany w ramach trendu Esencja prostoty zachwyca wspaniałą optyką, haptyką i możliwościami zastosowania. Zainteresowanie budziły również wzory Sosna Mendocino i Dąb Pasadena w trendzie Esencja prostoty. To bardzo nowoczesne dekory meblowe o surowej strukturze, jak po obróbce piłą. Efekty specjalne nadają im specjalny charakter i wyraz. Prawdziwymi hitami targów Interzum 2011 okazały się Wiąz Nancy, Dąb Rijeka oraz Klon Wyoming - tak przynajmniej można wnioskować po ilości zamówionych próbek.

Marka na tegoroczną edycję targów przygotowała także inne niespodzianki. W swoim laboratorium 3D Lab by Schattdecor, firma zaprezentowała dekory w wirtualnym pomieszczeniu i tym samym stworzyła dla zwiedzających niesamowitą okazję do wrażeń optycznych. Wzory odbierano nie tylko konwencjonalnie w dwóch wymiarach, lecz doświadczenie nabrało również dodatkowego, przestrzennego efektu. - Zwiedzający, których liczba przekroczyła ponad 1200 osób, przemieszczając się przez różne pomieszczenia, mieli nieodparte wrażenie naturalności i autentyczności powierzchni meblowych i podłogowych. Zastosowana technologia to ekskluzywny i wyjątkowy produkt przygotowany specjalnie dla firmy Schattdecor - komentuje Danuta Pawlik, menedżer ds. marketingu firmy Schattdecor.

Po tegorocznej edycji firma myśli już o kolejnych prezentacjach w Kolonii - następna szansa pojawi się za dwa lata, bowiem kolejną odsłonę Interzum zaplanowano na maj 2013 roku.

Marka Schattdecor zagościła na imponującym stoisku targowym o powierzchni 600 metrów kwadratowych, odwiedziło je 1,5 tys. zwiedzających. fot. Materiały prasowe

Dekor Sosna Mendocino. fot. Materiały prasowe

Dekor Dąb Thunder. fot. Materiały prasowe

Dekor Klon Wyoming. fot. Materiały prasowe