Nowe oblicze samochodów rodziny Q: 
Audi Q8

Warszawa | Tekst promocyjny

12 lipca 2018 | Styl życia |

Audi Q8, jak żaden inny SUV spod znaku czterech pierścieni, emanuje sportową dynamiką i prestiżem. Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupé, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Samochód ten oferuje przestronne wnętrze, bijące na głowę bezpośrednich konkurentów pod względem najważniejszych wymiarów, w tym długości wnętrza i miejsca nad głową. 
Imponująca, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe, wyraźnie nakreślone wloty powietrza w zderzaku oraz atletyczne przetłoczenia są ucieleśnieniem nowego oblicza rodziny pojazdów serii Q. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi i przechodzi w sportowo pochylone słupki D, a wydatne nadkola mogą zmieścić koła o rozmiarze 22 cali.


Wiele detali przywodzi na myśl stylistykę pierwszego modelu Audi Quattro z 1980 roku. Mocne kontury i atletycznie napięte powierzchnie oddają poczucie siły, wyrafinowania 
i niecodziennej dynamiki stałego napędu na cztery koła.


Drogę przed samochodem oświetlają standardowe reflektory diodowe lub dostępne opcjonalnie reflektory diodowe HD Matrix LED. W obu przypadkach, trójwymiarowa sygnatura świateł do jazdy w dzień oraz świateł tylnych podkreśla ich cyfrowy rodowód. Światła tylne połączone są ze sobą wąskim, świetlnym pasmem LED biegnącym przez całą szerokość pokrywy bagażnika.

Mechanizm różnicowy standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją. To, że Audi Q8 bez trudu wyjeżdża poza utwardzone drogi, to zasługa 254 mm prześwitu, krótkich zwisów i systemu kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem regulacji tłumienia amortyzatorów jest w tym aucie standardem. Opcjonalnie,
w zestawieniu z komfortowym lub dynamicznym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię
o ok. 90 milimetrów.



Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze podczas zmiany pasa. 


Wszystkie systemy jezdne są szczególnie wydajne dzięki nowej technice mild hybrid (MHEV). 48-woltowy układ elektryczny zawiera dwa bardzo ważne moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h. 

Centralnym elementem wnętrza jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Mający wygląd czarnego panelu ekran, gdy jest wyłączony, idealnie zlewa się z również czarną powierzchnią otoczenia. Wszystkie elementy – od wąskiego i długiego pasa nawiewów, aż po szeroką konsolę na tunelu środkowym, na której umieszczono dźwignię zmiany biegów skrzyni tiptronic – doskonale ze sobą współgrają.


W ciemnościach, opcjonalne oświetlenie konturowe Ambiente wyznacza kontury linii stylistycznych wnętrza i podświetla trójwymiarowy, wycięty laserowo symbol czterech pierścieni ponad schowkiem na rękawiczki. To szczegół podkreślający zamiłowanie Audi do wykańczania detali. Inne dostępne opcje dla wnętrza pojazdu, podkreślające jego elegancką atmosferę, to dopasowujące się do pasażera, wentylowane fotele konturowe z funkcją masażu, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja oraz pakiet poprawiający jakość powietrza wewnątrz.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Audi A4. Nowy lider w klasie?

Nowe Audi A4

Stacze | 7 grudnia 2015

To co najważniejsze i najlepsze, czai się wewnątrz.

Audi A3 Limousine. Miejski atleta

Miejski atleta

warszawa | 4 stycznia 2014

Testowaliśmy pierwsze Audi A3 produkowane jako sedan.