NIESAMOWITY EFEKT WSPÓŁPRACY PROJEKTANTA I RAPERÓW [WIDEO]

TEKST: JOANNA SZCZYGIEŁ, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

WARSZAWA 6.12.2017

MODA SZTUKA

Zaproś do studia motion capture zaprzyjaźnionych raperów z Jetlagz, aby zatańczyli w specjalnych kombinezonach. Potem zaprojektuj i „uszyj” kolekcję wirtualnych ubrań z jedwabiu czy futra, a następnie zasymuluj zachowanie tych tkanin na zapisanym ruchu. Tak w uproszczeniu powstawał wyjątkowy klip do utworu „Roppongi Boys”. Stworzył go Bartek Kalinowski, motion designer ze studia Televisor.
Idea zarejestrowania ruchu Łajzola i Kosiego z Jetlagz pojawiła się w głowie Bartka, kiedy miał do dyspozycji czas w studio motion capture po zakończeniu prac nad zleceniem komercyjnym. - To miał być jeden z moich codziennych graficznych eksperymentów, które publikuję na Instagramie - przyznaje Bartek. - Tym razem jednak przerodził się on w konkretny projekt, w który zaangażowali się też inni - mówi Bartek.


Jetlagz "Roppongi Boys" from TELEVISOR Post Production House on Vimeo.

Po zapisaniu tańca artystów przyszedł czas na „ubranie” go. Tu Bartek wykorzystał możliwości programu Marvelous Designer, profesjonalnego narzędzia dla projektantów wirtualnych strojów. Można w nim odtworzyć naturalne materiały i przygotować z nich kolekcje. Tak się też stało, dzięki czemu postacie w teledysku występują w stworzonych dla nich oryginalnych ubraniach m.in. z wirtualnego jedwabiu czy futra.

Kolejny krok polegał na wyrenderowaniu zaprojektowanych ubrań. Bardzo pomocna okazała się technologia RT – Real-TimeRendering, dzięki której twórca pracując w środowisku 3D bezpośrednio widzi wizualny finalny efekt. Wszystkie obliczenia są dokonywane na karcie graficznej, co bardzo przyspiesza i ułatwia proces renderingu. - To poważny krok naprzód dla twórców trójwymiarowej grafiki - podkreśla Bartek. - Może jesteśmy świadkami pewnego rodzaju rewolucji, która otwiera drzwi młodym twórcom, którzy nie muszą mieć gigantycznej wiedzy informatycznej i nie są już uzależnieni od ciężkiego hardware’u w postaci render farm.

Projekt klipu wsparł Televisor, studio postprodukcji, w którym pracuje Bartek Kalinowski. Duży udział w projekcie miał też montażysta Wojtek Włodarski PSM, który świetnie wyczuł rytm utworu i przełożył go na obraz. Ale nie byłoby projektu bez udziału realnych bohaterów klipu – ekipy Jetlagz.

Reżyseria / Motion Design: Bartek Kalinowski
Montaż: Wojtek Włodarski PSM
Produkcja: Televisor 
Producentka: Ola Smolnicka
Motion Capture: www.mocap.pl