MAMASTUDIO DNIEM I NOCĄ


MAC

15.6.2011

WYDARZENIA

Działające na rynku od 10 lat Mamastudio, zajmujące się brand designem, obchodzi w nadchodzący weekend urodziny. Z tej okazji firma przygotowała specjalny jubileuszowy piknik, na którym będzie można się bawić na warszawskiej Agrykoli.
Mamastudio należy do grona najpoważniejszych studiów zajmujących się brand designem. Od lat specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej oraz budowaniu i rozwijaniu marek. Studio zrealizowało projekty m.in. dla Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Finansów, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Adama Mickiewicza oraz wielu firm i marek (m.in. Carlsberg, Wyborowa, TVN, TVP1, HBO, Canal+, NBP, "Gazeta Wyborcza", Radio Zet). Studio angażuje się również w przygotowywanie imprez kulturalnych, w zeszłym roku otrzymało nagrodę Kreatury 2010 za instalację Bar Mleczny, którą zaprezentowano we Francji.

Dziś firma za swój największy sukces uznane właśnie fakt, że ma szansę świętować pierwszy okrągły jubileusz. - Mimo upływu czasu i nieuniknionych zmian, które przeszło Mamastudio, różnych osób, z którymi pracowaliśmy duch firmy jest niezmienny od 10 lat - udaje nam się zachować ciepłą, przyjazną atmosferę, mamy te same idee, co kiedyś i działamy od początku zgodnie z intuicją. Jesteśmy postrzegani jako firma, która czuje trendy, jest mocno osadzona w kulturze lifestyle’owej a jednocześnie realizujemy korporacyjne projekty dla dużych firm i poważnych instytucji. Klienci darzą nas zaufaniem, a nam praca sprawia cały czas ogromną przyjemność. I to chyba jest najlepsza definicja naszego sukcesu - przyznaje Magdalena Ponagajbo, dyrektor artystyczny Mamastudio.

Szefowie studia (oprócz Magdaleny Ponagajbo firmą zarządzają również Michał Pawlik - dyrektor artystyczny oraz Piotr Ręczajski - dyrektor strategiczny) są zgodni, że przez minione 10 lat firma potrafiła skutecznie przekonywać Polaków do brand designu. - 10 lat temu sektor brand design w Polsce zaczynał właściwie raczkować. Mało kto wiedział, że istnieją firmy dedykowane budowaniu marek. Każde spotkanie zaczynaliśmy od tłumaczenia, że nie jesteśmy agencją reklamową. Na szczęście dziś sytuacja wygląda inaczej - klienci coraz częściej zdają sobie sprawę, że design to po prostu skuteczne narzędzie komunikacji, które warto uwzględnić w strategii budowania marki oraz... w budżecie. Projektanci obdarzani są bez porównania większym zaufaniem dziś niż 10 lat temu. Oczywiście nie bez znaczenia jest fakt, że zaufanie konsumentów wobec reklamy spada, zatem design, postrzegany jako integralna część produktu (np. opakowania) jest bardziej wiarygodny - deklaruje Michał Pawlik.

By osiągnąć sukces szefowie firmy wypracowali szereg strategii. Jednak zawsze podkreślają rolę nie tylko stale zmieniających się technologii, ale odwołują się również do specyfiki polskiego rynku, na którym pracują. - Nie musimy nadążać za światowymi trendami, lecz szukać własnego języka i sposobu komunikacji dla naszych rodzimych produktów i marek. Mamy przecież zupełnie inną historię oraz bardzo bogate tradycje, z których powinniśmy czerpać. W Polsce powstaje wiele konkurencyjnych i bardzo ciekawych produktów, jednak często zbyt mała waga przykładana jest do tego w jaki sposób te produkty komunikują się z odbiorcą. Brand design nie zawsze jeszcze jest u nas postrzegany jako skuteczne narzędzie komunikacji. W krajach zachodnich brand design istnieje i rozwija się od wielu dekad i jest wypadkową wiedzy i doświadczenia zdobywanych przez wszystkie te lata. U nas ta historia jest znacząco krótsza - mówi Piotr Ręczajski.

Nadchodzące urodziny Mamastudio nie są zresztą pierwszą organizowanym przez firmę wydarzeniem jubileuszowym. Stało się już niemal tradycją, że w okolicach kolejnych urodzin studio zaprasza na swój urodzinowy piknik (wstęp wolny). W tym roku wydarzenie zaplanowano na 18 czerwca na warszawskiej Agrykoli przy Placu Zabaw (ul. Myśliwiecka 9). Impreza pod nazwą "Dzień/Noc" będzie się składać z odsłony dziennej oraz nocnej. Całość rozpocznie się w sobotę o godz. 15.00 piknikiem w rodzinno-przyjacielskiej atmosferze. Będzie dużo dobrej muzyki oraz liczne atrakcje, m.in. malowanie muralu, bule, ping- pong czy pamiątkowa sesja fotograficzna Magdy Górfińskiej oraz Studia Tęcza. Zaplanowano także turniej piłki nożnej, warsztaty reżyserskie, a wieczorem piknik przerodzi się w klubową imprezę podczas której wystąpią m.in. ONRA & Buddy Sativa, Club Collab, Daniel Drumz, Eltron John, DefibrylatorSS, Artur8, Kosa, Jealo i Blekot. Z kolei od 5.00 rano Pogotowie Kulinarne Leny podawać będzie jajecznicę, tosty i herbatę. Koniec urodzinowego pikniku Mamastudio przewidziany jest w południe 19 czerwca.

Rebrending Radia Zet to dzieło Mamastudio. fot. Materiały prasowe

Mamastudio zaprojektowało ostatnio nową identyfikację wizualną Ministerstwa Gospodarki. fot. Materiały prasowe