LETNI NUMER „DESIGN ALIVE” JUŻ W SPRZEDAŻY

EWA TRZCIONKA, REDAKTOR NACZELNA

11.6.2012

ARCHITEKTURA DESIGN LUDZIE MIEJSCA OPINIE RZECZY STYL ŻYCIA WYDARZENIA

Do saloników prasowych (Empik, Relay i inMedio) trafił już letni numer kwartalnika "Design Alive" z hasłem przewodnim "Stop. Pomyśl". "Design Alive" - musisz to przeczytać! Ilość stron: 90, cena: 18 zł.
Krótkie serie, unikaty, personalizacja, zrównoważony rozwój, rzemiosło, natura. Jeszcze kilka lat temu takie słowa rzadko pojawiały się w strategiach wielkich marek. Dziś stają się obowiązkiem. By dotrzeć do konsumenta nowej generacji nie wolno być masowym - od dawna mówiła awangarda zmian. I zdaje się, że właśnie trend przeszedł w teraźniejszość.



Tegoroczne targi wyposażenia wnętrz w Mediolanie to największe takie wydarzenie na świecie. I skoro tu widoczna jest zmiana, to znak, że przyszło nowe. Bez wątpienia tok zdarzeń został przyspieszony przez kryzys, a jego oczyszczająca funkcja zmusiła do zatrzymania się, refleksji i przedefiniowania pojęć. Konsument nie chce mieć, tylko korzystać, a producent nie dostarcza już rzeczy, a emocje.

W tym numerze prezentujemy jednak nie tylko to, co nas poruszyło, ale również kto. Z przyjemnością prezentujemy Polaków w światowej motoryzacji i w gronie "Najlepszych z Najlepszych" wśród wyróżnień Red Dot. Ponadto w numerze fascynujące sposoby na przyszłość dwóch projektantów: Toma Dixona i Oskara Zięty. I trzeciego, który wizję przyszłości kreślił 80 lat temu. Przez pryzmat willi z 1930 roku pokażemy mistrzowską myśl architekta Ludwiga Miesa van der Rohe, którego modernistyczny dom w Brnie wygląda nieprawdopodobnie aktualnie. Szczęśliwie, od niedawna można go zwiedzać. A modernizm do dziś dostarcza inspiracji, choćby dla Pedra Useche, który schował prostą bryłę domu w tropikalnej zieleni São Paulo.

Mimo wszelakich uników, nawet gdyby kto chciał, nie sposób ominąć sportowej gorączki. I dobrze! Bo zmagania na stadionach, prócz widowiska to swoisty poligon doświadczalny dla nowych technologii i materiałów. To co, dziś na bieżni, jutro znajdziemy na sklepowych półkach. Ale zanim kupisz: stop. Pomyśl.

Wszystko to czeka na Was na półkach w salonach Empik, Relay i inMedio, w concept store’ach i w prenumeracie.

Ewa Trzcionka, redaktor naczelna "Design Alive" z najnowszym numerem magazynu. fot. Wojciech Trzcionka

"Design Alive" nr 3, lato. Ilość stron: 90, cena: 18 zł.

W nr 3 kwartalnika przeczytacie m.in. wywiad z Oskarem Ziętą.

W magazynie piszemy też o wszystkich dotychczasowych polskich laureatach Red Dotów.