KONKURS: WYGRAJ MAGAZYN „DESIGN ALIVE” Z AUTOGRAFAMI

MM

15.12.2011

WYDARZENIA

Jesienią tego roku oddaliśmy w Wasze ręce pierwszy papierowy magazyn. Otrzymujemy od Was nieustannie opinie na jego temat. Kilka z nich prezentujemy poniżej. Cieszą nas entuzjastyczne głosy, ale równie ważne stają się te, w których przeważa krytyczna nuta. Wciąż pracujemy nad jak najlepszą formułą magazynu. Kolejny już w marcu, do kupienia w całym kraju i w prenumeracie! A tymczasem przygotowaliśmy konkurs, w którym do wygrania mamy trzy magazyny "Design Alive" z autografami wybranych bohaterów i autorów naszych tekstów.
Tomek Rygalik, projektant
- Na rynku rodzimej prasy brakuje według mnie pisma, które mówi o designie w sposób niepowierzchowny, a jednocześnie przystępny i ciekawy dla szerokiego grona czytelników. Do zagospodarowania jest to, co pomiędzy wnętrzarskim "Elle Decoration" a branżowym "2 plus 3D". Kibicuję "Design Alive", ponieważ moim zdaniem ma duże szanse wypełnić tę lukę.

Tomasz Rutkowski, czytelnik
- Na taki magazyn długo czekałem, mogę o nim mówić w samych superlatywach. Podobało mi się wszystko, począwszy od dużych przekrojowych materiałów po krótkie, acz celne i trafiające w sedno informacje. To propozycja dla wszystkich, którzy interesują się nie tylko nowymi projektami znanych producentów, ale również procesami zachodzącymi w designie. A ten design w magazynie po prostu żyje.

Luiza Jakubowska, Star PR
- Magazyn naprawdę mi się podoba. Bardzo dobrze, że obok zagranicznych sław designu przedstawia również prace polskich projektantów i architektów. Każdy, zarówno profesjonalista jak i amator designu, znajdzie w magazynie coś interesującego. Plus za kalendarium wydarzeń w nadchodzącym sezonie.

Joanna Pszczółka, projektantka
- Przeglądając czasopisma projektowe zadajemy sobie pytanie - czy to co robimy ma mniejszą wartość, ponieważ nie projektujemy np. dla Vitry? W obecnych czasopismach brak mi alternatywy. W pierwszym numerze magazynu bardzo podobał mi się artykuł o żywności. Czasopismo ma zadziwiająco dobre i ciekawe przykłady współczesnego designu. Odstraszają mnie w tym wszystkim takie działania jak Must Have - spróbowałabym zmienić to na jakiś felieton, który za każdym razem będzie pisał specjalista z danej dziedzin. Jednym z moich ulubionych projektantów jest pewna profesor pracująca na ASP w Krakowie. Jej całe życie jest związane z projektowaniem: jako pierwsza przychodzi na uczelnię i jako ostatnia z niej wychodzi, jest bardzo skromna, nie ma strony internetowej, publikuje tylko naukowo, zbiera dane, dzięki się wiedzą z innymi projektantami. To profesor, która po cichu zmienia świat, nie produkuje śmieci i to chyba właśnie takie osoby są kwintesencją designu. W waszym piśmie chciałabym odnaleźć coś o takich ludziach, w końcu największe projekty powstają w garażach, a ludzie którzy je tworzą są często schowani przed światem.

Jacek Utko, grafik
- Magazyn "Design Alive" sprawia dobre wrażenie. Powinien być bardziej zróżnicowany, ma bardzo wiele zbliżonych do siebie stron. Podobnie z rytmem, który również powinien być bardziej zróżnicowany. Proponowałbym także więcej wprowadzeń w tekst jak również zastosowanie większej ilości światła. Magazyn zyskałby również na większej grze bielą. Na pewno istotne stałoby się również większe zróżnicowanie tytułów. Zwiększyłbym również stopień pisma.

Laura Berlin, marka Johnhoushmand, Nowy Jork
- Magazyn wygląda znakomicie, mimo że trudno jest mi go czytać. Przeglądając go mam skojarzenia z dobrymi amerykańskimi czasopismami, poświęconymi projektowaniu.

Szymon Wanatowicz, projektant i bloger
- Redakcja, co przeczytamy na wstępie, stara się dotrzeć do szerokiego grona odbiorów. Od pierwszych stron magazynu atakuje nas różnorodność tematów i kalibru zagadnień. W myśl "każda potwora znajdzie swojego amatora" zobaczymy rasowy przegląd gadżetów designerskich rodem z pism wnętrzarskich. Są podane nawet ceny, gdyby ktoś chciał się kasy pozbyć. Krótko mówiąc - raj dla amatorów wzornictwa, co by chcieli zaszpanować. To jednak nie wszystko. Magazyn zawiera bowiem ciekawe wywiady z projektantami, przedsiębiorcami i teoretykami designu. Tak sięgamy w stronę analizy trendów. Misz masz? A może udana kompilacja różnorodnych materiałów o designie dla każdego? Mi osobiście taki pozytywny "gulasz" smakuje. Mam nadzieję, że w przyszłości redakcja będzie kontynuować przedsięwzięcie. Trzymam kciuki.

Robert Konieczny, architekt
- Papierowy magazyn, jakkolwiek by o nim nie myśleć zawsze ma to do siebie, że istotna jest grafika, odpowiednie fonty. Zabrakło mi lepszego wyważenia proporcji. Merytorycznie spełnił moje oczekiwania.

Konkurs: Wygraj magazyn z autografami Rygalika i Skalskiej
Aby wziąć udział w czwartkowym (15.12) konkursie i wygrać jeden z trzech egzemplarzy pisma z autografami m.in. projektanta Tomka Rygalika, trendwatcherki Zuzanny Skalskiej oraz innych bohaterów i autorów magazynu, trzeba odpowiedzieć na pytanie: Podczas jakiego tegorocznego wydarzenia magazyn "Design Alive" miał swoją premierę? Nagrodzimy autorów poprawnych odpowiedzi, którzy wraz ze swoimi danymi (imię, nazwisko i dokładny adres) wyślą je na adres konkursy@designalive.pl w czwartek 15 grudnia pomiędzy godz. 12.00 a 13.00. Nagrody wygrają osoby, których zgłoszenia napłyną jako piętnaste, czterdzieste drugie i sto dzisiąte z rzędu (decyduje godzina spłynięcia mejla). Aby wziąć udział w czwartkowym konkursie należy być zalogowanym w portalu DesignAlive.pl. Uwaga, z jednego adresu mejlowego można wysłać tylko jedno zgłoszenie (większa liczba zgłoszeń z jednego adresu będzie traktowana jak jedno zgłoszenie).



W RMF CLASSIC O MAGAZYNIE "DESIGN ALIVE":

Pierwszy numer magazynu "Design Alive" rozszedł się 10 tys. egzemplarzy. Na magazyn zamieszczony na Issuu wchodzono 50 tys. razy. Egzemplarz otrzymała od nas m.in. Patricia Moroso, właścicielka słynnej marki meblarskiej Moroso. fot. Wojciech Trzcionka

Autograf w magazynie złożył m.in. znany projektant Tomek Rygalik. fot. Wojciech Trzcionka

Kolejny magazyn już w marcu, do kupienia w całym kraju i w prenumeracie! fot. Wojciech Trzcionka