CZYM JEST SERVICE DESIGN? POZNAJ ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI

TEKST PROMOCYJNY

28.9.2012

WYDARZENIA

Większość ludzi słysząc słowo design myśli o przedmiotach - funkcjonalnych, dobrze zaprojektowanych, estetycznych czy zabawnych. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że usługi też powinny być zaprojektowane.
Usługa nie jest materialna i w dodatku trwa w czasie. W gruncie rzeczy jest procesem - od usług bankowych, przez doradcze, turystyczne czy fryzjerskie. Klienci kształtują swoją opinię na podstawie swoich doświadczeń i wrażeń przy korzystaniu z usługi oraz przy kontakcie z firmą (infolinia, serwis internetowy, BOK, recepcja, wypełnianie formularza). Wszystkie te punkty styku wpływają na ocenę. Czy usługa zaspokaja moje potrzeby? Czy personel jest pomocny? Czy rozwiązania są intuicyjne?

Najlepszym przykładem są banki. Większość z nich reklamuje się wysoką jakością oferowanych usług. Tymczasem, aby skorzystać z usługi bankowej trzeba przebrnąć przez skomplikowane procedury, porozumieć ze sprzedawcą w placówce lub obsługą infolinii. W efekcie klient rezygnuje, jest niedozwolony, czuje się oszukany i wybiera ofertę firmy konkurencyjnej.

Jak zaprojektować usługę?
Service Design uczy kompleksowego podejścia do projektowania usług. Na pierwszym miejscu jest klient, jego potrzeby i zadowolenie. Badania etnograficzne, tworzenie ścieżki klienta, określenie spójnych zasad dla wszystkich punktów styku. To tylko przykładowe techniki, które pomagają stworzyć idealną - dla klienta - usługę. W czasach dużej konkurencji to właśnie jakość usługi decyduje o tym czy klient będzie zadowolony a przez to lojalny danej firmie. Połączenie sił naukowych SGH i IWP pozwoliło stworzyć ofertę studiów podyplomowych Service Design Management. Naucz się projektować usługi, które odniosą sukces!

Na studiach dowiesz się:
• Jak zarządzać procesem wprowadzania na rynek nowy usług ( w tym e-usług)?
• Jak wyróżnić się wśród masy dostępnych usług i pokonać konkurencje?
• Jak projektować innowacyjne usługi?

Więcej informacji o studiach znajdziesz na stronie: http://www.iwp.com.pl/studia_podyplomowe oraz pod telefonem: 22 860 01 65 (Marcin Marchwiński). Blog: http://projektowanieuslug.wordpress.com/